Friday, April 26, 2013

~Hari Serba Tak Kena~

Assalamualaikum...^_^

Selamat pagi jumaat. Semoga hari ini lebih baik dari semalam. Hope so!!^___^

Senyum lebar sikit dari kat atas tu. Walau apa pun senyuman tetap dilemparkan meskipun aku rasa tidak mahu senyum. Senyum itu satu sedekah. Memang serba tak kena semalam. Dahlah sedang susah hati tentang satu perkara ditambah pula dengan perkhabaran yang tidak baik kepadaku. Bertambah-tambah serba tak kena. Lebih yang jadi serba tak kena, semalam dua orang kawan aku tak ada kat ofis. Mira mokhtar kursus, kak nisah emergency leave sebab keretanya rosak. Bak kata sil aku, nor faezah semalam adalah hari tak ada 'ong'. Ong mana aku pun tak tau. Aku tau jalan ong kim wee je. Heeee. Lawak tak?Tolong gelak okey.


Tentang perkhabaran itu, biarlah. Aku tidak mahu ambil tahu lagi hal sekeliling. Aku ada misi yang perlu diselesaikan. Semoga dipermudahkan. Tapi yang aku marah bila aku tak kacau orang, tapi orang kacau aku. Bukan semua orang faham kita. Hal semalam biarlah berlalu pergi.

Kata-kata di atas menyedarkan aku serba sedikit. Aku juga manusia punya kekurangan yang perlu diubah. Tidak lari daripada melakukan kesalahan. Yang penting hari ini aku sudah kembali seperti biasa. Persepsi orang terhadap kita bukan boleh kita tahan. Terpulang pada mereka untuk menilai kita. Okeylah, cukuplah sampai di sini dulu sebelum aku merapu lebih panjang. Sekian...







                                                                                                                    

1 comment:

Fizah said...

byk2 sabar yek...=)