Pages

Monday, April 1, 2013

~Nak Mintak Tolong Korang Download-eBook Competition 2013~


Assalamualaikum....

Selamat tengahari korang!!!Dah lunch belum??Aku mestilah dah lunch.  Mana boleh makan lewat dari waktu yang sepatutnya.  Nanti menggigil satu badan.  Heeee.  Selalu over!!Alhamdulillah kenyang untuk tengahari ini.

Okeylah, nak cerita serba sedikit mengenai eBook Competition ni.  Ini sebenarnya adalah sesuatu yang tidak dijangka.  Saat-saat akhir aku join competition ni atas semangat dari seorang kawan aku masa darjah 1 kemudian aku ceritakan pada seorang sahabat mengenai competition dan dia yang memberi semangat untuk join competition ini.  Akhirnya aku dan sahabatku hantar juga manuskrip kami setelah berminggu-minggu berhempas pulas menyiapkan manuskrip itu.  Tak pernah-pernah bersemangat waja sebegini rupa.  Bak kata sahabat aku hantar je.  Kalah belakang cerita.  Ermmm,  okey!!Aku kuatkan semangat juga untuk menulis hingga ke penghujung.

Dan alhamdulillah, ebook yang aku pertaruhkan bertajuk Dia, Pilihan Hatiku telah tercalon sebagai finalis pertandingan eBook 2013 yang dianjurkan oleh Maxis ebuuk dan juga e-Sentral.  Aku saja mencuba untuk menulis dan tidak semua apa yang aku tulis itu akan disukai oleh orang lain.  Itu hanya khayalanku.  Apa yang aku tulis datang dari imaginasiku. :D  Pada mulanya memang segan nak war-warkan di sini atau di mana-mana tapi memandangkan eBook Competition ini, pemenangnya berdasarkan download tertinggi maka aku terpaksa menebalkan mukaku berbelas-belas inci untuk meminta jasa baik kalian untuk download eBook aku.  Jikalau korang punya kelapangan dan kesudian bacalah eBook percuma khas daripadaku.  Tapi jika tak download mungkin korang sibuk.  Aku faham.  Tapi diingatkan tiada paksaan.  Kalau download pun aku sangat-sangat berterima kasih kerana korang sudi menyokong aku.

Oleh itu, untuk readers yang datang singgah di blog aku ini secara sengaja ataupun tidak sengaja nak mintak jasa baik korang untuk download eBook aku di SINI.  Oh ye, ebook ini boleh didownload sehingga 25 April 2013 ini.  Download adalah secara PERCUMA!!Jangan risau ye.

Inilah tajuk ebook yang aku tulis.  Dia, Pilihan Hatiku.  Semoga dipermudahkan olehNya.  Amin.

Dan di sini aku tunjukkan sedikit langkah-langkah untuk mendaftar di e-Sentral.  Sangat mudah!!Korang gunakan Mozilla atau Chrome.

Langkah Pertama.

Korang ke laman web e-Sentral.  Tekan SINI.  Kemudian korang register dekat aku tandakan petak warna merah tu.

Langkag Kedua

Selepas tekan Register, akan terpapar kotak ini.  Korang isikan segala maklumat dan bila selesai tekan register itu.

Langkah Ketiga

Selesai register, baru korang boleh login.  Tekan login tu dan korang masukkan username dan password korang.  Then baru login.

Langkah Keempat

Korang akan berada di portal e-Sentral.  Klik more pada petak merah tu.

Dan inilah senarai finalis bagi pertandingan eBook 2013.  Cari eBook aku yang bertajuk Dia, Pilihan Hatiku yang aku tandakan petak merah tu.  Kemudian klik Add To Library.

Bila sudah klik Add To Library, akan tertera seperti ini.  So korang tekan Reader yang aku tandakan petak merah tu.

Akan keluar ini dan korang tekan OK.

Langkah Kelima

Selepas tekan OK akan keluar sebegini.

Langkah Keenam

Korang masukkan username dan password yang sama then tekan LOGIN itu.

Kemudian akan keluar sebegini.  Maknanya korang sudah di bawa ke reader.e-sentral.com.  Klik saja cover eBook tersebut untuk didownload.  Tunggu sebentar.  Kalau tak keluar cover eBook pun korang tekan je.

At last, eBook aku sudah pun boleh dibaca!Kalau korang sudi nak membaca cerita aku, bacalah.  Kalau tak nak baca pun tak apa.  Janji korang dah download.  Boleh gitu?Heeee..

Selesai!!!Terima kasihlah pada korang yang sudi download eBook aku ini.  Jasa korang amat dihargai.  Doakan semoga aku berjaya.  Kalau korang ada apa-apa masalah untuk download eBook aku bolehlah email kepada aku di alfidah83@gmail.com.

Semoga terhibur membaca eBook aku yang tidak seberapa itu.  Sangat mencabar untuk aku menulis novel versi pendek itu.  Jika korang ada sebarang komen yang membina bolehlah tinggalkan komen.  Aku memang mengalu-alukan.  Aku hanya budak baru belajar.

Sekian terima kasih.

Oh ye.  Terlupa pulak.  Ini khas buat sahabat aku yang bersengkang mata bersama-sama menyiapkan manuskrip walaupun tempat kami berlainan.  Yelah, dok rumah lain kan.  Itulah detik-detik yang tidak boleh dilupakan.

Sebagai penutup entry ini, kalau korang nak baca eBook lain selain eBook aku yang tak seberapa itu yang menjadi finalis pertandingan eBook 2013, sudilah kiranya korang download juga eBook sahabatku yang bertajuk Kisah Cinta Kita.  Cara-cara untuk download adalah sama seperti yang aku tunjukkan di atas.  Dia juga sahabat saya dan kami bersaing secara sihat!!Betulkan kawanku??Heeee..Tolong ye kawan-kawan.  Jasa korang amat kami kenang.  Terima kasih atas sokongan anda semua.  Apa yang terkurang dalam penulisan kami itu datangnya dari kami yang hanya manusia biasa.

Thanks again!!





                                                                                                               

1 comment:

Cho Zila said...

akan ku cuba luangkan masa...