Thursday, April 4, 2013

~Cerita Makan Aje~

Oleh sebab sudah terperuk lama dalam draft, aku taipkan juga untuk dijadikan entry.  So, tengahari ni mari kita layan gambar makanan sahaja.  Boleh juga dijadikan panduan untuk korang nak makan apa lunch ni.  Manalah tahu kot-kot ada yang tengah bingung nak makan apa?

Oh iye, agak-agaknya kawan saya Mira Mokhtar yang kat ofis tu dah makan ke belum?Dia sorang je kat opis sebab aku ada program kat luar sampai tengahari ni.  Nie entry makanan yang sudah bercampuk aduk.  Jom layan..

Ini adalah bungkusan okey.  Nasi lemak.  Masa ni makan kat ikan bakar.

Tengok ammar sudah konker air.  Kejap-kejap mintak air.

Kerang rebus my feveret.

Ikan pari bakar masak sambal dan juga ketam feveret aku gak.  Semuanya feveret kau kan?

Udang masak butter.

Sotong goreng tepung.

Kenal tak ni?Ini namanya nasi putih bersama sambal belacan dan juga ulam-ulam ye.  Masa ni makan dengan mira mokhtar kat Mydin.

Dimakan bersama asam pedas ikan pari.  Sedap hingga menjilat jari.  Tipu!!Aku makan guna sudu masa tu.  So jilat sudulah.  Heeee.  Tak kelakar kan?

Ini namanya kuat makan.  Lepas makan nasi, makan ais krim pulak.  Ini mira mokhtar punya.

Dan yang ni adalah apam dot dot dot iaitu polkadot!Aku order sehari sebelum ke Cameron.  Konon nak bawak bekal.  Separuhnya aku makan dengan mira mokhtar kat opis.  Masa ni aku makan berdua sebab Kak Nisah cuti balik Penang.  Itu yang bedal berdua je.

Okeylah itu sahaja cerita.  Korang dah dapat idea nak makan apa lunch nanti tak?Saya pencinta makanan.^___^





                                                                                                                       

No comments: