Pages

Friday, October 19, 2012

~Kek Birthday Upin Ipin Dan Manchester United~

Salam dan selamat pagi jumaat.  Pagi nie nak cerita mengenai 2 biji kek yang aku buat dalam minggu nie.  Sangat happy dengan kerja baking aku sekarang nie.  Awesome sangat!!Hehehe.  Aku secara tiba-tiba telah jatuh cinta dengan dunia baking ini. 

So minggu nie aku telah baking 2 biji kek.  Aku akan amik order atas permintaan dan jugak mengikut kelapangan aku memandangkan aku bekerja.  Bila hari kerja tenaga memang tersangat terhad.  Kalau ada permintaan aku memang tengok samada aku mampu atau tidak.  Itu saje.  Sememangnya inilah duniaku sekarang.  Baking!!!

Kek pertama yang aku baking isnin lepas adalah kek coklat moist untuk ex opismate aku.  Kami masih berhubung walau sudah tidak satu opis.  Dia order kek untuk sambut besday anak keduanya.  Jom tengok hasil kerja tanganku yang tidak seberapa.

Inilah kek coklat moist yang beredible image Upin dan Ipin.

Pandangan dari sisi kek.

Close up sikit gambar kek ini.  Comel sungguh upin ipin nie.

Dan kek kedua yang aku bake adalah untuk asben aku sempena besdaynya rabu lepas.  Aku bake red velvet cake untuk besday kali nie.  Saje ubah sebab dah jemu makan kek coklat dengan kek butter.  Why not aku bake kek lain pulak kan.  Aku saje buatkan edible image MU.  Memandangkan aku tengok asben aku beli tshirt MU untuk dia dan ammar so aku pun expect dia minat MU.  Aku nie bukan minat bola-bola nie.  Kikiki.  Tak amik port langsung.  Jom tengok gambar kek untuk asben aku.

Inilah kek untuk asben aku.  Red velvet cake for u.  Sekian entry pagi ini mengenai hasil kerja tanganku yang tidak seberapa ini.  Perlu diperbaiki lagi dari semasa ke semasa.

 






                                                                                             

1 comment:

Siti said...

wah..menggiurkan.. nanti nak berguru dgn fida la buat red velvet..