Tuesday, April 17, 2012

~Setahunnya Kami Di Rumah Sendiri~

Pejam celik pejam celik dah setahun kami tinggal di rumah kami sendiri.  Kejap rasanya sudah setahun kami berteduh di rumah kami sendiri.  Rumah yang kami tidak rancang untuk membeli secara tiba-tiba terbuka hati untuk membeli padahal masa tue aku dan asben hanya mencari rumah sewa.

Masa tue dah terfikir sudah masanya untuk kami duduk sendiri setelah 4 tahun duduk bersama mak.  Pendek cerita nak berdikari.  Kebetulan tahun itu rezeki asben aku mendapat pekerjaan yang lebih baik jadi mampulah kami untuk membeli rumah.  Sangat sadis!!!!Alhamdulillah ini rezeki yang diberikan olehNya.  Walaupun rumah kami tidak sebesar mana janji kami anak-beranak ada tempat untuk berteduh. :-)

Seronok sebenarnya bila dah duduk rumah sendiri.  Banyak yang kita belajar buat sendiri.  Kalau dulu duduk dengan mak semua mak buat.  Balik keje mak dah masak.  Tinggal nak makan aje.  Hehehe.  Masa mula-mula nak pindah rumah memang sedih.  Padahal dekat jea pun.  Aku nie memang sensitif nak-nak kalau nak kena jauh dengan mak.  Sekarang dah ok dah.  Cerita mengenai rumah ada di SINI.

Home sweet home.  Rumah yang didiami oleh empat 'A'.  Teratak 'A'.  Kekononler tue.

Inilah teratak kami.  Biasa-biasa aje.  Masih dalam proses menghias rumah kami ini.  Amik masalah kan.  Kalau aku punya duit yang banyak senang aje.  Petik jari semua boleh buat.  Ada sesiapa yang mahu sponsor cantikkan rumah aku ini macam program eric leong.  Deko bersama eric leong...Hikhikhik


Inilah pemandangan rumah aku dari luar.  Apalah kata jiran aku.  Apa keje pulak orang sebelah nie tangkap gambar.  Hehehe..Perasaan sendiri.  Nasib ada ammar tue.  Nampak tak??Jadilah model kejap yea nak.  Entah apa yang dibuat kat kete tue.  Nak tolak kete ke dik??

Itulah kisahnya cerita setahun tinggal di rumah sendiri.  Apa-apa pun home sweet home.




4 comments:

.:fyzz:. said...

Best kan dok umah sendiri..cantik umah alfidah ...double storey ya..
saya pun dh nk masuk dua thn dok kt umah sendiri..alahmdulillah dpt gak beli even umah teres...sebelum nih dua thn dok ngan mak..pastu sewa umah..last sekali 2008 dpt beli..awal 2010 move ke umah baru..pepun sama la..nk deco2 umah pun kena pelan2..ikut bajet la kan..

Zefa NorAsmara said...

Besar atau kecil rumah bukan ukuran, yg penting selesa untuk seisi keluarga.. :D

ps: ibu Yusuf tak pernah merasa duk dgn emak lepas kahwin. Terus menyewa sbb mak kat kg..

Azuin Nazry said...

macam pernah ku lihat rumah ni..

cplud miera said...

assalam. jenjalan cini n follow. wah bestnya duk umah sendiri! :)