Wednesday, April 25, 2012

~Hari Ini Hari Gaji~

 gambar dari google

Hari ini pasti orang gomen tersenyum lebar.  Termasuklah aku.  Senyum sampai ke telinga.  Hehehe.  Al-maklumler gaji dah masuk.  Tapi bulan nie masuk lebih sedikit daripada gaji yang biasa aku terima tiap bulan.  Itulah yang senyum tak ingat.  Seronoklah kan.  Tapi masih kena berjimat-cermat sebab ada banyak urusan yang perlu diselesaikan.  Harap aku dapat mengawal nafsu membeli-belah aku.  Yang lain-lain macam biasalah nak salurkan kepada tempat-tempat yang sepatutnya.  Apa-apa pun kita kena beringat supaya kita dapat berbelanja secara berhemah untuk diri kita dan juga keluarga.   

Peringatan untuk diri sendiri : Al, sila jangan boros yea!!!!











                                                                                                                        

4 comments:

Kakzakie said...

Bila dah punya keluarga nie memang kena pandai berjimat...

mummY daniSha said...

wahhh bes kan hehee...org pencen pun dpt jugak...mak tanye,nape pencen mak mcm byk je bulan ni heheee

.:fyzz:. said...

betui2 kita kena belanja secara berhemah..emm kami somi isteri keja gomen..so bulan nih rezeki la kt anak2...:)

adianiez AIDA said...

fida bleh terus concentrate utk preparation raya kot. mcm aida, raya lagi... baby lagi... hi hi... rezeki kita la org gomen kan? berkhidmat utk negara...