Monday, April 9, 2012

~Bila Kami Berjumpa~

Sabtu lepas anak-anak buah aku datang ke rumah.  Melepak-melepak di rumah memandangkan anak buah aku yang sulung balik Melaka jap.  Semalam dia dah balik UiTM Shah Alam semula.  Last kita orang jumpa masa Besday Ammar.

Pagi sabtu tue kakak sepupu aku tel kata dia orang nak datang.  Kebetulan aku ada baking kek.  Sedang eloklah kan.  Ada jugak orang yang nak makan.  Buat kek pun sebab aku nak habiskan barang-barang kuih yang ada.  Nanti expired susah pulak.  Itu yang gigih aku buat kek.

Dia orang duduk sampai petang jugaklah kat rumah aku.  Masa makan tengahari anak buah aku yang sulung tolong aku masak sebab ammar meragam.  Ammar nie kadang mood tak elo tak mahu kat orang.  Jadi berkepit dengan mama tanpa boleh aku berbuat apa-apa.

Tapi ada anak buah aku yang sulung tak apa.  Dia boleh tolong masak.  :D  Bibik duduk aje biar kak long buat.  Dialog dia.  Hehehe..Sebelum balik pun dia sempat mandikan anak-anak aku.  Oh hari tue dia masakkan ikan tenggiri masak lemak dan sayur goreng.  Ok jom layan gambar kami.  Padahal tak ada terlintas nak bergambar.  Masa nie aku dah kat luar nak tengok dia orang balik.  Bila anak buah aku suruh amik gambar guna hpnya maka haruslah aku guna kamera.  Layannnn...

Mak-mak dan anak-anak.  Mana satu mak dan mana satu anak?Hehehe..Adriana lepas makan kek tue comot mulut dia.  Tak menyempat nak lap mulut.  Anak oh anak..

Ini apahal pulak yang dua orang depan nie.  Anggaplah kami bercandid!!!

Candid lagi..

Masa untuk pulang...Sob sob sob...

Aduh mamat sorang nie.  Melekap aje..

Ok..Jumpa lagi..

Sekianlah untuk entry pagi nie.  Bila kami berjumpa rasa teramatlah riiuh.  Bila dia orang balik rasa sunyi sangat rumah aku.







                                                                                                                         

2 comments:

Kakzakie said...

Anak-anak buah pun kita dah rasa bagai anak sendiri Fida.. apa lagi dah remaja. Seronok juga ada yg dah boleh tolong masak...

myra ariffin said...

wowwww!sape tu,auntie?untung laaa.ade orang tolong masakkk.=)
tape-tape,laen kali kite jumpe lagi,okay.