Tuesday, February 21, 2012

~AMMAR Is 1~

Salam..

Alhamdulillah, hari ini genap usia Ammar 1 tahun.  Tanggal 21 Februari 2011 @ 2.30p.m, Ammar dilahirkan di Hospital Besar Melaka setelah berbagai dugaan yang aku tempoh..  Ceritanya ada di SINI.  Sekejap jea kan ammar sudah melangkah ke 1 tahun.  Masa sangat pantas!!!

Bila tiba hari lahir anak, pasti kita akan teringat pengalaman sewaktu melahirkannya.  Suatu pengalaman yang tidak dapat dilupakan.  Aku lahirkan Ammar sewaktu usia kandungan 38 minggu 1 hari.  Ammar nak keluar awal.  Yelah, kat tempat kerja turun naik tangga.  Mana uruskan hal rumah lagi.  Kan tahun lepas aku sibuk nak masuk rumah baru.  Masa adriana dulu aku bersalin genap 40 minggu.  Apa pun, semua urusan dipermudahkan.  Aku merasa jugak bersalin normal memandangkan masa adriana aku menggunakan kaedah vacuum.  Akhirnya, dapat jugak aku meneran dengan dua kali teran ammar pun selamat dilahirkan.  Risau tau aku memikirkan boleh ke aku nie meneran.  Memang susah hati bab tue.  Tak tidur malam dibuatnya bila memikirkan bab meneran.  Boleh atau tak?Yang penting kena fokus dan gunakan sebanyak mungkin tenaga yang ada.  Orang lain boleh takkan aku tak boleh kan??Cerita pengalaman melahirkan ammar ada di SINI.

Untuk birthday ammar hanya celebrate bersama-sama family terdekat aje.  Sesi potong kek sesama sendiri aje.  Aku adalah cadang nak buat kek untuk ammar.  Tunggu dan lihatlah kejadian kek itu nanti. :-)  Oklah mari kita lihat gambar ammar dari lahir hingga sekarang untuk tatapan semua.

Ini gambar pertama ammar bersama kakaknya.  Selepas beberapa jam dilahirkan.  Gambar ammar masa dalam labor room non ado sebab bersalin kat hospital government kan.  Kakak excited tengok adik yea.

Ini gambar masa ammar genap sebulan.  Lepas balik dari injection untuk sebulan 21/03/2011.

Gambar untuk 2 bulan pada 21/04/2011.

Ammar 3 bulan.

Masa nie ammar 4 bulan.  Sudah meniarap.

Ammar 5 bulan.

Masa nie ammar sudah 6 bulan.

Gambar diambil pada usia 7 bulan.  Masa nie gambar diambil di Kelantan.

Yang ini pula masa ammar 8 bulan.  Baru pandai duduk.

Ammar 9 bulan.  Masa  nie ammar kena demam campak.

Masa nie 10 bulan.  Gambar aku terpaksa ambil di blog sebab lappy aku tak leh nak on chargernya rosak.  jadi kenalah ambil gambar di komputer ofis atau di blog.  Gambar diambil ketika kami di Melaka Wonderland.

Yang ini masa ammar 11 bulan.  gambar diambil ketia kami celebrate anniversary kami.

Yang ini gambar paling terbarulah.  Gambar minggu lepas.  Aci tak?Gambar untuk hari ini yang fresh tak sempatler nak amiknya.  Perkembangan ammar sekarang sudah boleh berjalan.  Laju jea sekarang nie ammar berjalan.  Mengah mama dibuatnya.  Oklah.  Sekian entry untuk kisah birthday boy aku nie.

Buat Ammar a.k.a Adik,


Mama, Papa dan Kakak ucapkan Selamat Hari Lahir buat ammar yang ke 1 tahun.  Mama, Papa dan Kakak Nana sayang Ammar.  Happy 1st Birthday To U.  Semoga Menjadi Anak Yang Soleh.  Amin...













4 comments:

Kakzakie said...

Happy birthday Ammar...

Kelak masuk umur 4 tahun dia akan lebih besar dari kakak..

hajarus said...

hepy 1st besday Ammar encem... :)

Me, Myself and I said...

Happy birthday ammar.. anak i pun baru sethn, alma muzfirah..7th january hari tu..
jln2 blogwalking kat sini.. salam kenal

~aSFaLiZa~ said...

happy besday ammar. moga jadi anak yg soleh ye. besar esok jaga family baik2 ye syg