Tuesday, January 3, 2012

~My BFF Berkunjung Ke Rumah~

Sebelum aku postkan entry mengenai persandingan cousin aku di Tom Yam Klasik, Melaka aku nak tulis entry ini terlebih dahulu.  Hari sabtu yang lepas, hari yang sama dengan wedding cousin aku malamnya my bff berkunjung ke rumah bersama familynya.

This is my bff masa aku study di Politeknik Ungku Omar.  Memang kami rapat semasa belajar cuma kami bukan coursemate.  Kami hanya rapat menjadi housemate.  Walaupun bukan amik dalam course yang sama, tapi kami memang rapat.

Cuma kami tidaklah lama tinggal serumah memandangkan my bff, Firzara amik sijil dan aku diploma.  Jadi waktu untuk kami ke praktikal memang lain.  Dia ke praktikal dulu, bila dia habis praktikal aku pulak.  Walaupun perjalanan kami bersama adalah sangat-sangat singkat tapi kami tetap tidak putus hubungan.

Kalaulah kami duduk senegeri agaknya sekarang nie belum kawin agaknya kami nie.  :-)  Itu dialog firzara.  Bukan aku. Hehehe..Lupa nak cakap yang firzara orang Selama, Perak.  Itulah aku nie cakap slange utara jea.  Kawan-kawan aku semua memang dari utara.  Dari sekolah sampailah kerja.  Jodoh aku jea bukan dengan orang utara.  :-)

Oklah, malam tue aku dapat prepare makanan yang simple-simple jea.  Itu pun aku mintak bantuan daripada anak-anak buah aku.  Yelah kita orang siang ada kenduri jadi masa agak terhad.  Kalau ada dia orang boleh dia orang tolong yang patut.  Lebih-lebih lagi untuk menjaga adriana dan ammar.  Jadi babysitterlah.

Jom tengok gambar..

Inilah mereka dari Perak.  Sedang menjamu selera.  Aku masak spageti, nasi tomato dan lauk-pauk.

Firzara sedang menyuap anaknya, Harith Ziqriey.

Ammar dan Ziqriey.  Berebut nak naik walker.

Aku dan Firzara.  Rindulah kat hang.  1 tahun lebih tak jumpa.  Last kita jumpa masa di entry DI SINI.

Masing-masing berebut nie.  Ammar panjat walker tue.
Masa untuk kami berpisah.  Sedih sangat.  Bergambar dulu sebelum pulang.

Last sekali adriana dengan ibu angkatnya.  ;-)  Dulu kawan aku nie susah nak lekat beria-ia dia tel aku dulu nak buat adriana anak angkat dia.  Akhirnya dia telahpun dikurniakan seorang cahayamata dan sekarang sedang mengandung 4 bulan.


No comments: