Monday, January 2, 2012

~Hari Pernikahan Sepupu-Part 2~

Entry hari tue yang DI SINI, adik dia yang bernikah.  Jumaat lepas, 30 Disember 2011 kakaknya pula yang bernikah.  Hari tue aku memang apply cuti.  Memang dah plan untuk ke sini pula beramai-ramai.  Cuma hari nikah tue cuma aku, adik ipar dan anak buah aku aje yang ada.  Mak aku tak datang sebab kereta dah penuh.  Kakak sepupu aku pula, Kak Wati tak dapat cuti sebab minggu lepasnya dia sudah amik cuti.  So, dia wakilkan anak-anak daranya itu.  Balik kerja baru dia akan datang.  Tak kisahlah kan, siapa yang free bolehlah datang untuk meramaikan majlis tersebut.

Oklah, mari kita tengok gambar sepanjang kami berada di rumah makcik.  Asben aku yang hantar kami selepas solat jumaat.  Asben aku keje sebab petang tue dia ada meeting.  Jom tengok gambar.  Let's the picture tell a story!!!

Masa nie kami semua baru sampai.
Ini tak ada kerjalah nie aka boring!!Melayan ammar bersama angry bird!!
Inilah our cousin.

Masing-masing bergambar bersama pengantin.

Hantaran daripada pihak perempuan untuk pihak lelaki.

Aku bersama my SIL.  Dua2 tembam.  My SIL tembam tak apalah jugak.  Pregnant.  Aku??

Masa nie kami sedang menunggu rombongan dari pengantin lelaki.

Ketibaan daripada pengantin lelaki.  Gambar hantaran dari pihak lelaki untuk pihak perempuan.

Majlis akad nikah akan dijalankan.  Masa akad nikah kita orang dalam rumah.  So, no pic!!Dengar jea dari dalam rumah masa majlis akad dijalankan.  Dengan 2 kali lafaz akhirnya mereka sah bergelar suami isteri.  Welcome to the club!!!!:-)

Majlis batal air sembahyang.  Inilah 1st time kami tengok secara live pengantin lelaki.

Tidak ketinggalan kami bergambar bersama.

Bergambar di pelamin.  Yang anak dara tue veranganler tue.  Kahhhhh.

Masa nie dah settle semua.  Kami pun dah makan.  Tunggu adik aku dan kak wati datang.  Sambil tue kita orang dapatlah tengok kakak sepupu aku tukar-tukar baju.

Inilah yang sempat kami tengok masa tukar-tukar baju.
Bergambar lagi.  Ammar masa nie tengah tidur.  Akhirnya!!!
Inilah gambar terakhir kami beramai-ramai untuk hari tue.  Malamnya ada marhaban.  Tapi yang lain tak ada.  Yang ada malam itu aku dan family aku.  Anak-anak buah aku non ado sebab no transport.  Tunggu next entry yea.

No comments: