Tuesday, March 27, 2012

~6 Tahun Sebagai Government Servant~

Hari ini 27 Mac 2012 genap 6 tahun aku berkhidmat sebagai gomen servant.  Baru 6 tahun kan, lama lagi perkhidmatan aku.  Masih jauh lagi.  Banyak lagi target yang hendak disasarkan.  Kalau panjang umur dapatlah berkhidmat sampai umur 56 tahun as a government servant.  Perjalanan sepanjang 6 tahun nie banyak suka, duka, pengetahuan yang dapat aku amik.  Terpulang pada kita untuk handle jika ada sesuatu masalah yang datang pada diri kita.  Tempat pertama aku lapor diri adalah pada 27 Mac 2006 di Kementerian Kemajuan Luar Bandar & Wilayah (KKLW).

 
Inilah tempat pertama kali aku menjejakkan kaki untuk lapor diri.  Masa tue beratnya rasa hati sebab dapat penempatan di Putrajaya.  Baru abis belajar di Perak, lepas tue kena merantau lagi.  Ada masa seronok jugak merantau tapi ada masa tak seronok.  Masa aku dapat kerja di sini aku telah pun bertunang.  Jadi dalam masa yang sama aku cuba mintak tukar ke Melaka.  Mari kita tengok gambar-gambar yang ada dalam koleksi aku semasa aku bekerja di KKLW.  Tidaklah aku upload semua cuma sedikit aje.  Malas haku nak edit-edit picture yang ada.

Inilah tempat aku masa di tempat lama.

Nampak sangat kerendahan aku yea.  Masa nie aku sedang menghadiri Kursus Induksi Khusus di PD.

Yang ini pun sama.  Masa induksi khusus.  L-R : Kak Zu, Aku, Encik Afnan our PTD, Is dan Yana.

Ini pulak time perhimpunan.  Yana dan yong.

Aku dan yana.  Time perhimpunan kena pakai tudung KKLW.  Tengoklah muka aku yang tembam itu.  Salahkan tudung yea.

Aku dan Kak Linda.  Masa nie kita orang keluar bertiga dengan Yana sekali.  Makan di Chicken Rice Shop.

Aku, Am dan Yana.  Kami bertiga memang rapat waktu tue.  Akhirnya sekarang semua berpisah.  Antara 3 tue aku paling tua.  Jadi mereka berdua tue adik-adik aku.

Ini gambar masa raya.  Masa nie aku ikut officemate pi beraya ke rumah SUB kami.

Dan yang paling aku rindu adalah pada BFF aku sewaktu aku di KKLW, Azliyana.  Masa aku dapat tukar memang sedih.  Memang kami selalu berdua-duaan aje ke mana-mana.  Tapi kami masih contact lagi.  Sekarang yana dalam confinement selepas bersalin anak keduanya.

Inilah kisahnya tempat pertama aku mula-mula berkhidmat dan aku dapat bertukar ke Melaka sebulan sebelum aku melangsungkan perkahwinan.  Sekarang aku masih di jabatan yang sama selepas bertukar dari Putrajaya iaitu di JKMN Melaka.







                                                                                                                     

3 comments:

mummY daniSha said...

bestnye keje gomen ni...bilala nak dpt keje gomen =p

Kakzakie said...

Betul masih panjang lagi perjalanannya. Kalau budak lahir 6 tahun masih pra-sekolah lagi... tapi dah banyak juga timba pengalaman...

.:fyzz:. said...

tahniah dh 6 thn as gomen servant..
fyzz lak this year tahun ke 9...lama dh kan..masuk keja fresh lepas study...apapun bangga dpt berkhidmat ngan masyarakt kan..

p/s : fyzz pun sama windu kt kawan2 lama masa kt KL dulu2..