Monday, March 26, 2012

~Nayli Firzanah InDHouse!!!!~

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera buat semua...

Entry sebelum ini mengenai adik ipar aku yang telah admit wad rabu lepas untuk diinduce hari khamis lepas telah selamat melahirkan seorang puteri secara normal seberat 2.2kg di Hospital Besar Melaka pada jam 4.21am.  Puteri ini diberi nama NAYLI FIRZANAH yang bermaksud Nayli = Pencapaianku, Firzanah = Pintar, bijak.

Dengan ini 3 orang sudah cucu buat Hj Adim dan Hjh Saedah.  Aku sudah pun menjadi mak long.  Tapi dalam family aku Nayli akan panggil aku Obek sebab kami orang bawean.  Ada tak korang yang datang dari keturunan bawean?Sape yang pernah dengar mesti sudah maklum akan panggilan dalam family bawean.  Macam jawa kan pun ada panggilannya kan.  Bahasanya pun lain samalah jugak dengan kami.  :-)  Let's check it out!!!

Presenting Nayli Firzanah.  Selepas beberapa jam dilahirkan.

Gambar ini diambil pada hari kedua Nayli.  Masa nie dah balik rumah neneknya aka mak aku.  Jumaat petang adik ipar aku sudah boleh discharge.  Welcome home to both of u.  Bertambah lagi ahli keluarga kami.

Sabtu petang adik ipar aku sudah balik ke rumah maknya untuk berpantang.  Rindulah nanammar pada adik nayli.  Obek pun dah rasa rindu.  Nanti obek datang jengah nayli di kampung yea bawak nenek dengan atok.  Tunggguuuu..;)





                                                                                                                     

4 comments:

Kakzakie said...

Kalau saudara-mara kakak yg tinggal di S'pore ramai yg dah mixed dengan bangsa bawean... sebab kan dah dalam rumpun melayu...

Tahniah dapat anak saudara baru:)

Siti said...

tahniah.. makin meriah..

.:fyzz:. said...

congrats..ala2 tomeynya nayli..cantik la nama nya..secute orngnya

mummY daniSha said...

bestla nama tu...nayli...i loiikeee!