SUKA ENTRY DI SINI???

Tuesday, May 10, 2016

Menyertai Antologi Cerpen Fantasi Thriller

Assalamualaikum...

Seperti biasa bila hari bekerja memang tak dapat menulis sepenuhnya di sini. Ada komitmen lain yang lebih penting. Tapi bukanlah aku tidak menulis langsung. Tulis blog masih diteruskan cuma jarang-jarang. Sekarang sibuk menulis dengan benda lain. Tak sempat menulis di sini aku usung buku nota.

Yelah, tengah datang idea nak menulis boleh terus catat dalam buku. Gitulah kekdahnya. Itu bila datang kerajinan yang tinggi. Tapi memang buku nota itu setiap hari aku bawak ke mana sahaja. Itu cara untuk membahagiakan diri sendiri. Tak kacau orang kan. So diam-diam aje. Hehehe...

Baiklah, berbalik kepada tajuk entri. Tempoh hari aku gigih menyiapkan sebuah cerpen antologi berkenaan "Nenek". Atas semangat yang dipinjamkan oleh seseorang aku sempat siapkan cerpen tersebut. Nak tulis cerpen pun berzaman nak siapkan apa ntah lagi buku. Dalam mimpi aje.

Dalam masa dua hari rasanya aku siapkan. Sebenarnya aku dah tulis sekerat jalan, cuma habiskan. Kebetulan dalam simpanan ada pula yang kena dengan temanya. Cubalah nasib. Bila cerpen tu siap aku hantar pada seseorang yang banyak membantu aku selama aku menceburkan diri dalam dunia ini. Dia juga merangkap editor akulah kiranya.


Dua minggu lepas keputusan cerpen sudah pun dikeluarkan. Aku terima emel daripada penganjur. Seronok bila tengok cerpen-cerpen yang terpilih. Aku memang tidak mengharapkan apa-apa pun sebenarnya.


Bila nampak pulak senarai cerpen-cerpen yang 'KIV' hati seakan-akan berbunga. Penulis picisan macam aku ni dah tersenarai 'KIV' pun dah cukup buat hati ini gembira. Sekurang-kurangnya tidak direjek. Nama aku yang nombor sebelas. Cerpen bertajuk Rotan Terbelah. Bila nampak nama sendiri balik rumah baca balik cerpen sendiri. Entah apa-apa ajelah aku ni kan.

Itulah sedikit perkongsian kegembiraan aku. Ada rezeki adalah kan. Semoga ada peluang untuk melangkah ke fasa seterusnya. Setiap hari seseorang itu mengingatkan supaya menulis. Terima kasih kakak! Jangan risau menulis sudah menjadi sebahagian dalam diri ini. Belum boleh tinggal.

Wassalam.

Salam pena,



4 comments:

Masitah Samsudin said...

Wah, alhamdulillah. Tahniah Fyda... As pun ingat nak kena start dengan cerpen dulu la... tapi macam tu lah, tulis 2-3 cerpen tapi semuanya half way. Tak pandai nak buat plot... kena berguru dengan Fyda pulak la ni...

Masitah Samsudin said...

Fyda,
As da tag Fyda utk join Segmen. Check it out!

http://iammasitahsamsudin.blogspot.my/2016/05/segmen-sayang-followers-elsa-by.html

Masitah Samsudin said...

Tag GA ni:)

http://iammasitahsamsudin.blogspot.my/2016/05/birthday-giveaway-by-wanaseobycom.html

Nabila Syifa said...

tahniah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart