SUKA ENTRY DI SINI???

Monday, May 30, 2016

Family Gathering Di Alaa Kassim

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat pagi semua. Sudah masuk hari isnin. Isnin depan kita akan bertemu bulan mulia, Ramadan Al-Mubarak. Semoga kita akan berkesempatan dan masih diberi peluang dan ruang untuk menjalani ibadah puasa. Semoga dipermudahkan segala urusan kita dalam mengerjakan ibadah puasa yang akan tiba nanti.

Jumaat lepas, ajak mak ayah aku dan family adik aku untuk makan di Alaa Kassim. Kedai ikan bakar di Crystal Bay. Sudah sekian lama nak makan bersama di kedai bersama keluarga aku. Jadi jumaat lepas aku dan suami pun plan untuk malam itu. Mulanya ayah aku tak nak ikut. Katanya tak sihat. Aku whatsapp mak suruh pujuk ayah. Aku nak semua orang ada. Mak whatsapp balik, kata ayah ikut. Baru bersemangat aku bersiap. Lepas maghrib kita orang keluar. Aku bertolak dari rumah dan dia orang dari rumah mak akulah. 

Masa kami tiba, memang ramai orang. Aku dan asben terus memilih ikan, udang, sotong dan macam-macam lagi.

Sedang menunggu hidangan sampai di meja.

Selfie laki bini.

Beberapa minit menunggu makanan pun sampai. Budak-budak tu dah hadapkan dulu sotong goreng tepung.

Laki aku ajak budak-budak ni bergambar.

Tengok si anak teruna saya. Betapa cerianya dia bergambar. Dua bungkus nasi lemak mamat tu makan. Dia bab makan tidak dapat dipisahkan. Kalau cik kak sebelah dia tu memang payah. Makan pun boleh nangis. Neng Yatimah sungguh dia tu. Ikut siapa?Entah tak tahu. Hahaha...

Salam pena,



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart