SUKA ENTRY DI SINI???

Tuesday, May 17, 2016

Berpesta Buku Di MAEPS Serdang

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur Tahun 2016 telah pun melabuhkan tirainya pada 9 Mei 2016 yang lalu. Aku barulah berkesempatan mahu menulis tentang pesta buku. Tahun ini aku dapat juga ke PBAKL. Tahun ini adalah tahun ketiga aku menjejaki kaki ke PBAKL. Cuma tahun ini lokasinya telah pun diubah.

Dari PWTC ke Maeps, Serdang. Dua tahun berturut-turut aku dapat merasa ke PWTC. Letak kereta di Seremban kemudian naik komuter untuk ke PWTC. Bersungguh-sungguh naik tren sebab anak aku yang si Ammar tu memang suka gile naik keretapi. Layankan aje sementara anak-anak kecil ni. Nanti pasti suasana ini akan dirindui bila anak-anak semakin membesar.

Kali ini bila lokasinya berubah ke Maeps, Serdang, maka berkereta sajalah kita orang menuju ke destinasi. Pada awalannya memang ada bau-bau yang aku tak dapat pergi ke PBAKL tahun ini. Sedih gile. Bila ahad tu asben ajak hati melonjak riang. Memang sabtu tu stress aje bila tengok orang update kat FB pasal pesta buku ni. Dasyhat sungguh penangan pesta buku kat aku ni.

Bertolak dari Melaka. Lebih kurang jam 9.00 pagi.

Sampai dalam tengahari. Bersemangat bila nampak banner ni.

Tengok muka masing-masing ada senyum.

Ini masa nak masuk. Punya banyak kereta. Nasiblah parking tak berapa jauh sangat. Tapi jenuh juga nak menapak.

Booth pertama yang kita orang singgah.

Lepaskan hajat si anak dara ni dulu. Dia dah rambang mata masa ni. Kalau boleh mahu dia borong satu booth ni. Hehehe...

Kemudian ke booth PTS. Tuan Fendy beli buku untuk dia pula.

Masa ni dok luar kejap. Laki aku ajak selfie. Bukan senang dia nak ajak bergambar. Entah apa angin dia hari tu.

Kemudian ke dewan A. Booth yang aku cari sudah kelihatan.

Beli novel SheisBell. Dapat tandatangannya sekali.

Masa ini dekat booth Dewan Bahasa dan Pustaka. Ada sesi bercerita.

Suasana begitu padat dengan orang ramai.

Duduk kejap rehatkan kaki. Kaki aku dah melecet sebenarnya. Elok anak-anak tengok buku, mak tengok hp. Masa ni whatsapp seseorang sebab cari booth buku dia tak jumpa. Stress betul. Whatsapp seseorang yang lain pula nak jumpa.

Akhirnya dapat juga jumpa Kak Nur Dila. 

Lepas berjumapa Kak ND kita orang lepak kat kafe.

Kemudian tunggu tram untuk ke parking. Dah tak larat nak berjalan.

Aku dan anak-anak di dalam tram. Kaki masing-masing dah melecet.

Inilah hasil kami empat beranak mencandat di pesta buku tempoh hari.

Buku-buku untuk asben.

Ini koleksi untuk aku.

Koleksi untuk si anak dara.

Untuk ammar hanya buku mewarna. Dia sekarang minat mewarna. Jadi belikan dia buku mewarna aje. Itu sahaja kisah perjalanan aku ke pesta buku. Dari Maeps Serdang kami singgah di Putrajaya. Entrinya akan menyusul nanti. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart