SUKA ENTRY DI SINI???

Wednesday, May 18, 2016

Bila Outing Bertiga

Salam.

Selamat pagi. Hati melonjak riang bila hari ini adalah hari rabu. Motif nak melonjak riang? Saja. Tak ada sebab. Tak betul ke? Biasalah untuk aku yang tinggal berjauhan menghitung hari adalah menjadi makanan aku. Siapa yang pernah duduk berjauhan dengan encik suami pasti tahu perasaannya.

Sudah tak payah nak beremosi sangat. Ahad lepas kami keluar bertiga. Jarang sekali aku nak keluar bawa anak-anak bila suami tiada. Sesekali dan boleh dikiralah. Kalau tak ada kepentingannya untuk aku keluar memang aku mereput kat rumah aje.

Memandangkan hari ahad tu kena keluar sebab nak beli hadiah untuk hari guru, makanya aku menggagahkan diri juga bawa anak-anak. Siapkan beg baju dia orang untuk lima hari dan aku siapkan sekali baju sekolah agama Adriana. Nak hantar pergi rumah mak. Kemudian dari rumah mak kami ke Aeon lama je. Dekat sini dengan rumah.

Makan dulu sebab aku tak masak. Terus terjah foodcourt.

Cik kak ni nak makan mee sup. Selera bukan main selalu makan tak habis.

Kongsi dengan adik sebab banyak.

Apabila si kakak menjadi jurukamera, maka mama dan adik jadi modelnya di meja makan.

Gambar kami bertiga pula. Amik gambar banyak-banyak kemudian whatsapp pada papa yang nun jauh di sana. Gitulah pun kerjaan kita orang. Bila berjauhan gambar menjadi pengganti. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



2 comments:

Kakzakie Purvit said...

Papa mesti suka dpt tengok semua gembira menikmati hidangan:)

Cikna said...

Cikna pun b'jauhan dgn suami tp tiap2 minggu jumpa, bila semuanya happy yg b'jauhan pun turut terasa happy...;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart