SUKA ENTRY DI SINI???

Thursday, February 18, 2016

Sabtu Dipenuhi Program Keluarga

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Pagi semua. Semoga pagi kalian baik sahaja. Tidak huru-hara untuk mak-mak yang menguruskan anak-anaknya ke sekolah. Aku? Semuanya masih dalam keadaan terkawal walaupun menguruskan lima hari secara sendirian berhad. Setakat lima bulan ni, belum lagi kes-kes kritikal berlaku. Yelah, dok kalut menguruskan anak-anak mana tahu terlupa pakai seluar kecik ka.

Belum sampai tahap itu. Kalau dah terlupa memang kritikal sekali.

Bila, tiba khamis hati ini ada sedikit kelegaan. Sebab apa? Esok suami hantar anak-anak ke sekolah. Hari cuti dia jumaat sabtu kan. Jadi aku boleh bersantai-santai di setiap pagi jumaat.

Bila bersama di hujung minggu, masa inilah yang diperuntukkan sebaik mungkin. Macam-macam program. Sana sini. Kadang tak tercapai dek akal. Hehehe. Masa itulah nak mengemas rumah, masa itulah nak memasak, masa itulah ada jemputan. Belum lagi hal-hal lain.

Sekurang-kurangnya masa itu terisi dengan sempurna. Sabtu lepas pun seharian jugak kami keluar. Pagi tu suami minta aku masak nasi lemak.

Makan pagi merangkap makan tengahari. Nasi lemak, sambal daging bersama temannya petai dan adik beradiknya yang lain.

Lepas zohor, kita orang keluar hantar si kakak untuk kelas taekwandonya di sekolah.

Kelas taekwando dari jam 2.00 petang ke 4.00 petang. Sementara menunggu si kakak habis, kami tiga beranak berjalan pergi The Shore. Sempat terjah Mr.DIY dan melabur di situ. Tak habis-habis.

Anak teruna aku. Tiga hari lagi umurnya genap lima tahun. Kenapa cepat sangat membesar?

Kemudian sebelah petang, lepas Asar kami ke Little Nana pula. Ada majlis pembukaan. Adik aku dah sound suruh datang. Inilah menu-menunya.

Dari kiri tu ayah pada adik ipar aku, baju merah itu ayahanda aku dan sebelahnya kawan baiknya.

Antara tetamu yang hadir.

Ini pula bahagian jual beli. Ada yang membeli dulu baru makan. Ada yang makan baru beli. Aku lepas makan baru terjah tempat ni. Melayang jugak RM.

Bila aku ada budak baju ungu tu memang aku culik. Hehehe. Mak apak dia sibuk melayan tetamu, jadi Naura dengan obeklah. Obek kan menumpang kasih dengan Naura. Hehehe. Obek jangan over hokey.

Salam pena,



1 comment:

adianiez AIDA said...

lom dpt jengah the shore :(
busy memanjang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart