SUKA ENTRY DI SINI???

Thursday, February 18, 2016

Entri Random Cuti Tahun Baru Cina

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selesai makan tengahari. Hari ini aku bawak bekal. Makanya bolehlah bersantai di pejabat. Tak perlu nak keluar. Keluar karang macam-macam mahu dibelinya. Lagipun misi berjimat cermat perlu diteruskan. Jangan boros.

Itu yang dapat tulis entri ini waktu rehat. Mata ni tak mengantuk pula. Nak paksa tidur tak mahu lelap. Apa kes?

Baiklah, berbalik kepada tajuk di atas. Entri ini entri rojak. Cuti tahun baru cina selama empat hari. Aku pun dah lupa apa yang aku buat masa tu. Yang aku ceritakan di sini yang masih dalam ingatan.

Bermula dengan hari sabtu. Aku dan blogger Mira Mokhtar ke majlis perkahwinan officemate. Aku abwak Adriana je. Ammar tinggal dengan papa. Kebetulan masa tu ada orang sedang pasang lampu dan kipas. Kisah kipas dan lampu di lain entri ye.

Inilah pengantinnya. Officemate kita orang hat perempuan. Semoga berkekalan hingga ke jannah.

Ini hari ahad. Paginya kami keluar bersarapan.

Ammar siap bertopi.

Kalau makan di kedai ini, aku mesti makan ayam gorengnya. Sedap!

Kemudian kami ke Mr.DIY. Ada barang yang mahu dicari.

Yang penting cari mangga. Mangga kat rumah banyak dah berkarat.

Ini hasil membeli di Mr. DIY.

Kemudian balik masak pula. Ini lauk-pauknya.

Ini hari apa aku tak ingat. Isnin tu pagi tunggu orang setllekan lampu kemudian pergi rumah adik ipar aku. Ada kenduri arwah. Kemudian balik rumah mil. Ini kisah hari selasa. Kita orang pergi sarapan kemudian balik tu singgah kebun bunga. Nak tanya pasal rumput karpet.

Kemudian balik tu masak nasi tomato. Mula-mula aku ajak suami shell out kat kedai. Sekali tu malam balik dari rumah MIL, dia pinjam dulang mak dia. Asben aku ajak makan dalam dulang. Jadi tengahari tu kami empat beranak makan dalam dulang. Itu sahaja kisah empat hari kami bercuti di rumah. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart