SUKA ENTRY DI SINI???

Thursday, February 11, 2016

Mood Sendu

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Hari ini aku cuti lagi. Ini bermakna dah dua hari aku ambil cuti rehat tanpa sengaja. Jadi jumlah cuti dari sabtu lepas adalah sebanyak enam hari. Heaven sangat. Duduk rumah lama-lama dah malas nak naik kerja. Fefeling jadi surirumah tangga sepenuh masa. Esok kembali bekerja jika tidak ada aral melintang.

Bila duduk di rumah macam-macam kerjaan yang nak dibuat. Mengemas sana, mengemas sini. Itu pun bukan sepenuhnya habis dikemas. Maklumlah banyak sangat iklannya. Dapur je aku dengan asben dapat kemas kabinet dapur. Buang segala sampah yang ada dalam kabinet tu.

Kebelakangan ini, mood sendu sebab telefon bimbitku rosak. Asben baru hantar kedai semalam. Jadi tak ada whatsapp buat masa ini. Hibernasilah nampaknya. Bila telefon tak ada serba tak kena hidup. Buat masa ni guna telefon biasa. Janji boeh call dan mesej.

Mood sendu yang lain bila semalam meja kopi aku pecah. Memang sendu gile. Kebetulan kami bertiga kat dapur tiba-tiba terdengar-dengar bunyi benda pecah. Sekali! Nak meraung pun tak guna. Dalam kepala dok fikir macam mana boleh tiba-tiba meja tu pecah. Rupanya kristal lampu aku putus dan jatuh atas meja kaca tu. Bercinta nak mengemas semalam.

Godek-godek dalam komputer ada pula gambar meja kopi aku. Tinggal kenangan. Baru je aku beli alas meja ahad lepas. Dalam kepala tengah fikir nak beli meja kopi. Nak beli meja kopi, nak beli meja kopi. Tunggu gajilah nampaknya. Itu sahaja kisah sendu aku. Sabarlah. Inilah dinamakan dugaan. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



2 comments:

AMIIZAA said...

alahai pecah berderai...

adianiez AIDA said...

e'eh. bahaya nyer.
sib baik takde org kat situ, fida.
Allahu Akbar...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart