SUKA ENTRY DI SINI???

Saturday, February 6, 2016

Hujung Minggu Yang Ditunggu

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat pagi semua. Selamat pagi sabtu. Pagi yang tenang. Pagi ini kami tidak keluar untuk bersarapan, suami keluar beli makanan aje sebab kami menunggu orang datang untuk pasang lampu. Nak ke hari sabtu memang teramat seksa bagi aku. Hitung punya hitung dari isnin. Mana dengan sinki dapur tersumbat. Stress mak nak.

Hujung minggu ni memang ditunggu-tunggu sebabnya cuti panjang. Dapatlah meluangkan masa kami empat beranak selama empat hari ini. Macam-macam perancangan sepanjang empat hari ini. Antaranya mahu kemas rumah. Sejauh manakah misi ini akan tercapai sama-sama kita nantikan.

Semalam roomate dah balik ke pangkuan. Dia balik semalam siapkan kerja sebab ahad nak cuti. Dia tapau murtabak. Sedap. Licin kita orang makan.

Semalam lepas balik kerja aku singgah Family Store beli lauk untuk masak-masak cuti ini. Menu apakah yang mahu dimasak? Kita tunggu...

Lampu-lampu yang sudah siap menunggu untuk dipasang. Kita orang nak pasang downlight dekat ruang tamu dengan dalam bilik tidur utama. Jadi tunggu selepas makeover rumah kita orang yang tidak seberapa ini. Bajet kecik jadi kenalah buat satu persatu. Tak boleh buat sekali harung. Ini pun sudah bersyukur. Itu sahaja entri ringkas untuk pagi ini. Nanti aku update lagi. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



1 comment:

ayu Ismail said...

Habiskan cuti dgn perkara2 berkualiti kan...murtabak singapore ke fyda...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart