Tuesday, March 4, 2014

~Renovation Rumah Sudah Siap~

Assalamualaikum...

Seamat petang semua.  Menyandar kekenyangan.  Alhamdulillah, habis juga bekalan yang dibawa.  Misi ke arah penjimatan.  Hah, harap-harap dapatlah bertahan selama yang boleh.  Menyimpan kerana mahu membeli sesuatu.  itu yang utamanya.  Okeylah, mengenai kisah rumah yang diubahsuai bulan lepas telahpun siap sepenuhnya.  Sangat-sangat puas hati dengan tukang-tukang yang membuatnya.  Berbaloilah..

Ubahsuai rumah ini adalah salah satu impian aku yang sudah terlaksana walaupun bukan sepenuhnya.  Aku pernah menceritakannya dulu di SiNI.  Tak apa, berdikit-dikitlah buat ubahsuai yang memerlukan kos yang bukan kecil.

Aku kongsikan gambar selepas diubahsuai.  Tidak ada niat untuk menunjukkan sekadar mahu berkongsi memandangkan ada yang minta kongsikan gambar selepas diubahsuai.  Lagipun tidak ada apa yang nak ditunjukkan.  Rumah aku biasa-biasa saja.  Bukan rumah mewah yang terletak di kawasan elit.  Hehehe..Marilah tengok...

Ini bahagian depan bilik yang dibuat beranda.  Bolehlah kami empat beranak duduk bersantai.  Kena beli kerusi meja letak kat beranda ni.

Inilah warna tiles yang dipilih dan corak yang aku dan asben pilih.  Search kat google cari idea corak nak susun tiles.

Rupa beranda dari arah lain pula.

Besi pun sudah dinaikkan tembok begini.  Jadi boleh intai orang dari lubang sahaja.

Bahagian tepi rumah.

Yang ini bahagian belakang rumah.  Akhirnya tercapai mahu tiles keliling rumah.

Pandangan dari belakang.  Sebelah sini dapat simen sikit je.  Bercadang nak letak pasu-pasu bunga tapi aku ni jenis tak boleh tanam pokok.  Ada yang mati pula.

Akhir sekali inilah suasana baru setelah diubahsuai.  Jadilah untuk keselesaan kami empat beranak.  Projek seterusnya untuk rumah akan menyusul kemudian.  Banyak perancangan yang sedang difikirkan.  Mahu mengumpul ongkosnya dulu banyak-banyak.  Itu sahaja kisah teratak aku yang tidak seberapa itu.  Sekian...

Wassalam...

Aku Penulisnya,






                                                                                                          

1 comment:

Kakzakie said...

Dah dpt apa yg diidamkan puas rasa hati kan Fida. Luas tu boleh letak pasu bunga banyak-banyak...

Rumah kakak kecik tak ada peluang nak buat macam ini..