Thursday, March 13, 2014

~Menu Bekalan Minggu Ini~

Assalamualaikum...

Selamat petang semua.  Kembali bekerja setelah berehat selama satu jam.  Dapatlah merehatkan mata sebentar usai makan tengahari.  Molek je lepas makan tidur.  Hehehe...Bini sapa ni? Mama sapa ni? Mata mengantuk sebab jam 5.30 pagi sudah tersedar.  Selepas membersihkan diri seperti biasa bersilat di dapur.  Selesai masak bersiap pula untuk ke kerja.  Baju kerja pun dah bau bawang.  Sembur je minyak wangi.  Selesai masalah...Hahaha...

Marilah tengok apa menu aku untuk tiga hari ni.  Isnin hari tu tak masak pun.  Secara tiba-tiba penyakit 'M' menyelubungi diri.  Sesekali bolehlah makan di luar.  Ada kerajinan masak, tak ada kerajinan melopong saja.


Ini menu selasa.  Spageti goreng lada hitam.


Rabu pula aku masak nasi lemak huru-hara.  Ada cerita di sebaliknya.  Hahaha...


Ini roti telur pagi tadi.  


Tengahari tadi masak lauk tomyam sebab asben kerja petang.  Jadi adalah lauk untuknya di rumah.  Alhamdulillah, kenyang dengan rezeki yang ada.  Esok tak bawa bekal sebab ada jamuan.  Sekian...

Wassalam..

Aku Penulisnya,







                                                                                                         

1 comment:

Norhasniza Khalid said...

sedap nampak bekalan makanan itu, pertama kali singgah sini

salam kenal dari mamaniza.com