SUKA ENTRY DI SINI???

Tuesday, March 11, 2014

~Cara Memudahkan Untuk Memasak~

Assalamualaikum...

Selamat petang semua.  Hola...Sekian lama tidak menggunakan perkataan tu.  Saja meniru gaya penulisan si Mira Mokhtar.  Hehehe...Korang dah lunch? Aku baru je makan bekalan yang dibawa dari rumah.  Misi berjimat cermat katanya.  Taklah berjimat sangat pun tapi selagi boleh dibolehkanlah.  Begitulah kekdahnya.

Okeylah, oleh sebab sekarang pagi-pagi kalau diberi kesempatan dan kerajinan yang sangat tinggi dalam diri aku akan menyediakan sarapan dan bekalan untuk aku, asben, nana dan juga ammar.  Hah, gitu ye.  Oleh sebab bukanlah profesional dalam bab memasak, jadinya kenalah buat persediaan awal.

Untuk itu, bagi memudahkan kerja aku pagi-pagi tu tanpa kelam-kabut dan keadaan akan menjadi huru-hara kalau tidak dilakukan terlebih awal aku mencari jalan.  Dan inilah jalan yang aku lakukan.

Segala bahan-bahan untuk memasak telah aku siapkan.  Dipotong, dikopek, dikupas.  Segala 'di' aku persiapkan.

Semua sudah dibersihkan.  Jadinya, pagipagi senang.  Aku cuma perlu campak-campakkan bahan-bahan ini untuk dimasak.  Tidak perlu lagi bertungkus-lumus di waktu pagi yang nyamannya kalau disambung tidur.  Hehehe...Itu sahaja perkongsian aku yang tidak seberapa untuk hari ini.  Sekian...

Wassalam...

Aku Penulisnya,





                                                                                                          

1 comment:

.:fyzz:. said...

good sharing fyda..good2..senang kan gini..tapi fyzz nih kalau nk masak..kena bnagun seawall 5 pagi..kalau tidak mmg kelam kabut kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart