Pages

Saturday, May 19, 2018

Sambutan Buat Ammar

Assalamualaikum.

Selamat petang semuanya. Sudah fikir mahu masak apa untuk berbuka nanti. Aku belum mencari ilham lagi. Sedang berfikir nak masak apa. Lagi pun hari ini kita orang berbuka di rumah mentua. Jadi mungkin masak yang ringkas-ringkas aje.

Menyusul lagi dengan entri ketiga. Masih cerita fasal Ammar. Bulan Februari yang lepas umurnya genap tujuh tahun pada tanggal 21 Februari 2018. Alhamdulillah. Tujuh tahun sudah dia menjadi anak mama. Sekejap sahaja sudah sekolah rendah. Mama terasa macam baru melahirkan dia. Ayat klise mak-mak. Haha.

Macam biasa. Sambutan ulangtahun secara kecil-kecilan. Setakat kami empat beranak. Kali ini kita orang sambut di Old Town pula. Old Town di Bukit Beruang. Dekat dengan rumah pun iye jugak.

Mama dan adik.

Gambar kami empat beranak.

Percaya tak? Aku makan ini aje. Haha.

Set untuk anak-anak.

Gambar Dak Kakak sorang. Dia memang suka makan kat Old Town. 

Adriana dan papa. Papa tu kalau bergambar memang lebih posingnya. Sabar ajelah. Tak pernah serius kalau aku suruh bergambar. Mesti nak sabotaj gambar yang aku amik. Itulah kenangan menyambut hari lahir Ammar yang boleh disimpan di sini. 

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: