Sunday, May 20, 2018

Majlis Hari Lahir Nayli Dan Dania

Assalamualaikum.

Selamat tengah hari semua.

Mac hari tu adalah hari ulangtahun kelahiran anak buah aku si Nayli Firzanah. Anak buah yang selalu ikut aku kekadang tu. Jadi adik aku bercadang nak buat makan-makan sikit. Jemput ahli keluarga rapat aje. Sebelah kita orang dan sebelah adik ipar. Majlisnya sebelah petang lepas asar. Aku ke Muar dulu sebab ada jemputan perkahwinan anak CC Noraini.

Selesai urusan di Muar, kita orang terus balik Melaka. Tak balik rumah pun terus ke rumah mak. Masa tu dah petang juga dalam jam dua lebih macam itu. Tak ada apa nak dikejar pun sebab makanan adik aku cuma order dengan kawan dia. Jadi tak adalah huru-hara nak masak bagai. Kita orang cuma buat persiapan untuk candy booth.

Kebetulan hari lahir Nayli sama dengan hari lahir sepupu sebelah uminya. Jadi memang buat sekali untuk budak berdua tu. 

Genap usia mereka enam tahun.

Candy booth hasil adik dan adik ipar aku. Tema minnie mouse.

Menu hari tu mee ayam, sate dan nasi impit.

Ini meja candy. Kanak-kanak suka orang tua pun suka.

Macam biasa ini geng yang meriuhkan suasana. Aku suami, dan anak-anak buah.

Penuh rumah mak aku.

Cantik dan sedap kek ini.

Sesi memotong kek.

Bukan selalu dapat bergambar kiri kanan lelaki. Haha. Aku, suami dan anak buah. Aku panggil anak buah aku tu Sufi Kyle (baca: Syafiq Kyle).

Aku dan ayah.

Lama tak bergambar dengan ayah. 

Sebelum pulang, haruslah bergambar beramai-ramai. Macam biasa tak cukup korum sebab anak buah aku lagi sorang, sekeluarga tak balik. Jadi kita orang hanya mampu mengetag dia gambar di laman muka buku mahu pun di Instagram buat dia terbakar hati. Haha. Bengang aje dia.

Itu sahaja titipan yang boleh disandarkan sebagai kenangan. Adakalanya masa begini bersama keluarga dan sedara-mara adalah sesuatu yang sangat berharga. Jadi gunakanlah selagi boleh. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


1 comment:

Warisan Petani said...

Happy belated bd untuk ereka.