Pages

Saturday, May 26, 2018

Kisah Ramadhan: 7 Ramadhan

Assalamualaikum.

Salam pembuka bicara untuk tengah malam ini. Baru berkesempatan nak duduk depan komputer. Entri schedule untuk minggu ini sudah habis semua diterbitkan. Makan bergentayanganlah entri aku. Makanya, blog aku sudah kembali aktif. Harap rajin sampai bila-bila. Sebenarnya nak tengok drama Nur tetapi aku tulis sedikit entri supaya kisah Ramadhan aku dan keluarga tidak tertinggal dititipkan di sini.

Kerana apa?

Ramadhan adalah bulan yang sangat dirindui. Kalau rindu nanti boleh jengah-jengah blog nak campak belakang semua entri yang mengisahkan Ramadhan. Hari ini sudah 9 Ramadhan. Berbaki 21 hari sahaja lagi kita akan menyambut Aidilfitri.

Untuk 7 Ramadhan pula, aku kembali masuk dapur. Masak yang serba ringkas untuk aku tiga beranak. Oleh sebab tak nak makan nasi, aku masaklah pasta. Stok yang ada di rumah adalah fettucini. Maka terjadilah fettucini creamy cheese. Kemudian aku goreng kentang dan cucur ikan bilis.


Inilah menu yang sempat aku masak ketika hari bekerja dalam bulan Ramadhan. Alhamdulillah.Walaupun ada masa aku akan bertukar menjadi hijau. Hahaha. menu ini juga yang akan dibawa sampai ke sahur. Tak kuasalah aku nak masuk dapur dua tiga kali nak masak bagai. 

Sekian dan wassalam.

Salam pena, 
Fyda Adim


No comments: