Pages

Friday, May 4, 2018

Jumpa Sepupu Di AEON

Assalamualaikum.

Hai semua.

Ini pun kisah lama. Sewaktu ini cuti sekolah kalau tak silap aku. Aku bawa mak dan anak-anak ke AEON Bandaraya. Saja jalan-jalan. Kalau tak silap masa ni hari khamis. Aku ingat harinya sebab masa tu suami dalam perjalanan balik. Mak aku tukar voucher AEON. Kemudian mak bagi pada aku.

Apa lagi. Aku pun mula melilau mata menengok baju tidur anak-anak. Oh ya, kebetulan masa ini kita orang nak belikan Nayli anak buah aku baju untuk dipakai masa majlis hari lahirnya. Itu tujuan utama kita orang keluar petang itu.

Mula-mula cari barang dulu. Pusing sana pusing sini. Selesai urusan mak membeli gaun untuk Nayli kita orang ke tempat lain pula. 

Mama dan Nana.

Kemudian bawa Ammar ke tempat permainan. 

Masuk kedai buku Popular. Nampak pula buku aku si Kelip-kelip Kusangka Api.

Nak baca cerpen aku bertajuk Rotan Terbelah bolehlah dapatkan di Popular.

Kemudian kita orang ke Chicken Rice Shop.

Kami yang pompuan-pompuan. Ammar bersembunyi.

Antara menu yang kami pesan. Masa makan ni aku menunggu sepupu aku dari Batu Pahat. Kebetulan hari itu dia datang jalan-jalan ke Melaka. Nak singgah rumah kita orang tak ada. Jadi dia terus ke AEON.

Dapatlah bergambar dulu. Inilah sepupu aku. Zuhairah namanya.

Inilah sepupu aku. Zuhairah namanya. Kira adik sepupu.

Dia datang bersama suami dan anak buahnya. Dapatlah kita orang bergambar dulu sebelum berpisah. Waktu berjumpa macam inilah yang nak diambil gambar. Kalau tak memang tak adalah. Jadilah dibuat sebagai kenangan kelak. Sekian entri kedua yang ringkas untuk pagi ini. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: