Pages

Wednesday, May 2, 2018

MMU Superhero Run

Assalamualaikum.

Hai semua orang.

Ini adalah penyertaan kedua aku untuk larian. Gigih sungguh tahun ini uuntuk ikut serta segala mak nenek larian. Larian yang dianjurkan oleh Multimedia University ini berbayar. Rasanya RM55 untuk early bird. Sanggup sebab medal dia cantik. Gigih berlari untuk 5km hari itu. Awal pagi pulak dia orang flag off. Kita orang bertiga memang keluar rumah sebelum Subuh. Berhenti Subuh kat Petronas.

Keluar pergi kerja pun tak seawal begitu. Memandangkan kejadiannya hari ahad, suami pula kerja. Anak-anak aku hantar kat rumah mak kejap. Memang dah janji dengan dia orang, "Lepas mama habis lari aje terus mama amik Nana dan Ammar."

Race Kit sudah diambil oleh Kazana sehari sebelum larian.

Ini masa pagi kejadian. Kami berhenti di Petronas untuk bersolat.

Seperti biasa geng lari aku. Hari tu janji nak pakai tudung warna merah.

Senget-benget dipasangnya. Asalkan bolehlah.

Pentas utama.

Sebelum lari kenalah bergambar.

Tadi gambar depan. Ini gambar belakang pula. Pompuan ginilah.

Dari depan : Zanariah, Fyda dan Mardiana. Singkatkan ZFM. Haha. Suka hati aje.

Selagi belum mula memang meratalah aku bergambar.

Tak tahu kenapa aku suka sangat gambar ini.

Gambar ini jugak.

Larian sudah bermula.

Gigihkan berlari sambil bergambar.

Alhamdulillah sampai juga ke garisan penamat. Inilah medalnya.

Dah terima medal bergambarlah lagi sampai lebam. Kalau kena geng yang kuat bergambar memang seronok sebab aku pun gila bergambar.

Bergambar kat backdropnya pula.

Yang depan memang selalu jadi mangsa pegang handphone sebab dia yang tinggi.

Selesai 5KM Superhero Run.





Kemudian dapatlah bergambar dengan Superhero yang ada. Aku risau betul dengan Spiderman sebelah aku tu. Ligat nau berposingnya.

Aku sendirian pula.

Akhir sekali, gambar kami untuk hari itu. Gambar ini pun aku sukalah.

Adakalanya aktiviti sebegini boleh merapatkan ukhwah. Semoga ia dapat diteruskan agar ukhwah ini sentiasa terjalin hendaknya. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: