Thursday, May 3, 2018

Hiking Di Bukit Senaling

Assalamualaikum.

Hai semua orang.

Hiking di Bukit Senaling adalah aktiviti hiking yang pertama untuk tahun ini. Biasalah aktiviti sebegini memang suami aku yang aturkan. Kalau aku yang aturkan memang tak akan menjadi. Memandangkan suami sudah daftar untuk ikut serta aktiviti hiking ini, mahu atau tidak kenalah ikut juga walaupun aku bukan segagah badang. Hah gitew.

Tak ingat dah bulan berapa tapi rasanya bulan Februari masa cuti tahun baru cina. Kami gerak dari Melaka jam 4 pagi. Kawan aku dan keluarganya ikut sekali. Jadi kami berkonvoi. Dia sekeluarga datang ke rumah aku dalam jam 4 pagi macam tu. Cuba bayangkan jam berapa aku bangkit. Serupa orang nak bertahajud. Gerak dari rumah sama-sama kemudian ke Alor Gajah. Ada kawan suami pula yang tunggu.

Kami sampai tempatnya dalam 5.30 pagi. Kemudian ke sebuah stesen minyak di mana situlah para peserta berkumpul. Selepas itu kami ke tempat berkenaan dan bersolat subuh di sana. Usai solat masing-masing memulakan pendakian.

Waktu ini sudah terang. Sebelum tu bergelap lagi sampai kena guna lampu suluh. Memang tak terjangkau dek akal aku nak mendaki begini. Aku lebih mengidamkan katil yang ada tilam empuk serta bantal. Haha.

Antara yang belakang. Anak-anak sudah ke depan ikut suami kawan aku.

Akhirnya setelah berposak-posak aku mendaki sampai juga. Ini untuk kawan kami yang tidak dapat ikut serta.

Aku dan Kamar (baca: Kak Mar).

Aku dan anak-anak pula.

Keluarga kecil aku.

Swafoto daripada kami lagi.

Seronok bila dah sampai atas. Nak naik atas bertekak dengan pakcik sebelah tu.

Mama dan Nana.

Gaya posing aku bila hiking.

Aku dan YDC (Yang Dicintai). Panggilan ikut Nisa Irdina dalam drama Mr. Grey.
Sesi bergambar bekeluarga.

Inilah keluarga kawan aku. Team dua anak gitu.

Permandangan daripada atas.

Inilah kumpulan kita orang.


Ini pula gambar aku dan Kamar waktu nak turun. Memang out habis tenaga. Kawan aku sampai sakit kaki sebab kuku dia nak tercabut. Memang aku tunggu dia jalan terhencot-hencot. Itulah pengalaman aku. Kalau suruh aku naik lagi kirim salam ajelah. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


1 comment:

CahayaHannan said...

berkabus. mesti sejuk kan atas tu. dah lama x hiking hehe