SUKA ENTRY DI SINI???

Wednesday, December 31, 2014

~Entri Penutup Untuk Tahun 2014~

Teks : Fyda Adim
Foto : Google

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Alhamdulillah, masih diberi peluang untuk bernafas dan menikmati kehidupan bersama orang tersayang. Ini adalah entri penutup untuk tahun 2014 dan disimpulkan sebagai entri terakhir. Andai sepanjang aku berblog ini ada menggunakan bahasa yang kurang menyenangkan, aku menyusun sepuluh jari memohon maaf. 

Tahun 2014 ini banyak meninggalkan kedukaan daripada kegembiraan. Bermula dengan tragedi MH370 pada Mac, kemudian pada waktu sahur negara dikejutkan pula dengan tragedi MH17 yang menyayat hati. Walaupun tiada ahli keluarga yang terlibat namun kesedihan itu turut dirasakan. Kemudian penutup tahun negara sekali lagi dilanda musibah. Banjir yang melanda pantai timur amat menyedihkan. Tak dapat dibayangkan bagaimana perasaan mereka. Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul.

Bagaimana negara dilanda dugaan dan musibah, aku juga tidak lari daripada diduga. Diuji tentang perkara yang amat berat untuk diri kerdil ini memikul. Namun alhamdulillah, segalanya sudah terungkai. Aku ditunjukkan jalan untuk meleraikan segalanya. Allah menguji setakat kemampuan kita. Aku belajar sesuatu daripada ujian itu. 

Hanya kekuatan, semangat dan doa yang sering dipanjatkan supaya kesedihan itu tidak berlarutan. Biarkan ia berlalu pergi. Jangan toleh ke belakang andai bisa menyakitkan. Barang yang lepas usah dikenang, yang di depan mata sentiasalah dalam ingatan. :D

Antara kenangan manis sepanjang aku menjadi blogger apabila diberi peluang untuk melawat Kilang Mamee dan kemudian menulis satu entri tentang lawatan tersebut di blog. Satu entri dibayar RM150. Rezeki berblogging. Sekian penutup entri tahun 2014 dan berjumpa di entri baru tahun baru 2015.

Aku penulisnya,






                                                                                                                       

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart