SUKA ENTRY DI SINI???

Thursday, December 4, 2014

~Percutian Yang Tidak Dirancang~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah.

Selamat petang semua. Bertemu kembali di dunia blogging ini. Kekangan masa menyebabkan diri terumbang-ambing dalam dunia penulisan. Ah, bunyi macam penulis sangat. Okeylah, kembali kepada tajuk di atas dan sambungan cerita daripada entri INI. KIsah cuak aku memandu ke PD dan alhamdulillah aku akhirnya berjaya sampai ke destinasi dengan selamatnya. 

Seakan tidak mempercayai akan kehebatan diri sendiri. Hahaha. Berkata-kata sendiri, sampai juga akhirnya!! Jerit dalam hati aje. Bak kata bff aku, si Mira Mokhtar siapa kata orang penakut tak boleh pergi jauh.

Okey, sebaik sahaja sampai di Hotel Avillion Admiral Cove, asben suruh bersiap-siap tukar baju. Nak ke kolam renang. Aku tak tukar pun, yang tukar baju hanya anak-anak. Tak sabar nak mandi kolam. Aku cuma ditugaskan untuk memikul beg dan menjaga beg di suatu sudut di tepi kolam sambil melihat permandangan indah. Memang cantik.

Mari tengok gambar anak-anak aku yang begitu teruja sekali mandi kolam. 

 
Kakak dan adik yang sudah teruja mahu berenang.

Marilah kita berendam. Peace yo!

Yang peliknya, lil boy hari tu memang tak takut air. Wah seronok tengok dia mandi. 

Kita orang turun awal masa ni kolam masih belum dipenuhi orang.

Tengok gaya santai anak terunaku.

Waktu ini sudah ada perenang lain. Hehehe..

Beria si kakak. Keluar masuk kolam. Maknya hanya memantau. Sesekali ada juga suara gemersik ni memekik meyapa halwa telinga orang di sekeliling tu. "Nana, tengok adik tu." "Nana, jangn pergi sana." " Ammar berenang sebelah sini aje." Itulah yang diulang-ulang.

Malamnya, ke tempat makan. Aku yang eklaparan haruslah mencari nasi. Nak jalan ke PD sampai hilang selera makan. 

Adriana makan mushroom sup.

Ammar memang kena makan nasi.

Selesai makan, jalan-jalan sekitar hotel.

Waktu ini sudah mahu naik ke lobi. Kemudian asben ajak pusing PD. Itu sahaja cerita untuk hari pertama di PD. Nanti bersambung lagi. Sekian dan wassalam.

Aku penulisnya,






                                                                                                          


2 comments:

AMIIZAA said...

salams fida, lamanya akak tak baca entry fida:)

ibuayu said...

cantik hotel ni..akak x pernah lagi stay sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart