SUKA ENTRY DI SINI???

Sunday, December 7, 2014

~Beli Buku Sekolah Adriana~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah.

Selamat malam semua. Baru boleh menatap komputer ini. Itu pun ada sahaja gangguan. Anak-anak sudah pulang, rumah kembali riuh. Lima hari tanpa mereka memang terasa sunyi yang amat. Kemudian suami pula ke Langkawi menghadiri kursus, lagilah sunyi. Memang tak boleh blah.

Isnin lepas adalah hari untuk membeli buku sekolah Adriana. Maknya memang paling teruja. Yelah, anak pertama kali nak masuk sekolah. Perasaan nak hantar tadika dan sekolah sangat berbeza. Macam-macam perasaan yang menyelubungi diri.

Berdebar-debar. Hahaha.

Gigih aunty ni mengira. Buku latihan dan buku tulis sahaja hampir mencecah RM100.00. Itu baru seorang ye.

Suasana di tempat membeli buku-buku sekolah.

Dah lama tak merasai suasana begini. Dah berapa tahun tinggalkan sekolah. Masa sekolah memang rajin ikut emak beli buku.

Sempatlah amik gambar dalam sekolah.

Inilah buku-buku sekolah adriana yang dibeli pada hari itu. Tunggu hari orientasi pula 27 disember ini. Semoga semua berjalan lancar hingga hari buka sekolah nanti. Sekian dan wassalam.

Aku penulisnya,






                                                                                                                        

3 comments:

ayu Ismail said...

cepat diorg dah jual buku ..senang dah boleh sampul

Miz Eija said...

selamat menimba ilmu adriana... :) wah sekolah jenis cina... besnya

adianiez AIDA said...

anak2 aida lom beli lagi.
22hb ni baru kedai buku buka.
biasa sorang RM120 ke atas.
darab la 2 org.
dgn kos taska izzat, da ada buku belajar da 3 thn RM400.
baju sekolah anak2 dara aida ari tu RM600 hu hu hu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart