SUKA ENTRY DI SINI???

Saturday, December 6, 2014

~Sambungan Cerita Di Port Dickson~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Selamat petang. Baru berkesempatan mahu menjengah blog dan menitipkan sesuatu di sini. Hari ini kesibukan setelah beberapa hari menjadi bujang. Bujang sangat kan. Anak-anak kat rumah mak mertua, asben pula ke Langkawi menghadiri kursus. Tinggal aku sendirian dan duduk di rumah mak.

Bersambung entri tempohari yang mengisahkan aku tiga beranak ke Port Dickson. Hari rabunya, jam 8.00 pagi asben sudah ke kafe hotel dulu untuk bersarapan. Dia ada kelas pagi itu. Aku turun dengan anak-anak lewat sikit, dalam 8.30.

Memang horror makan bertiga dengan anak-anak. Sorang nak cococrunch, sorang lagi nak makan yang lain pula. Aku risau pinggan-pinggan atas meja takut berterbangan sahaja.

Ini ammar. Pada mulanya mahu cococrunch dengan susu, kemudian ditolaknya pula.

Adriana memang suka. Dia kalau makan yang gitu memang laju. Cuba hulur nasi, kepala kalau tak digelengkan memang tak sah.

Selepas sarapan, naik bilik tukar baju untuk mandi pula. Masa ni tak ramai orang.

Suruh dua beradik ni bergambar pula.

Ini sebelah malam, masa ni asben aku ada dinner. So aku tiga beranak cuma melepak dalam bilik.

Makanan tengahari.

Ini pagi khamis. Hari akhir di PD.

Suruh bergambar berdua tengoklah si ammar.

Ini masa bila ye. Aku pun dah lupa.

Sebelum meninggalkan hotel, bergambar berdua dengan asben. Ini nana yang tolong snapkan. Dah boleh harap anak daraku yang sorang tu. Maaflah, gambar agak berterabur tak ikut harinya. Aku pun sudah tak ingat. Ada gambar yang guna hp asben, ada yang guna hp aku. Begitulah ceritanya. Sekian dan wassalam.

Aku penulisnya,






                                                                                                                       

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart