Sunday, December 8, 2013

~Ke Kenduri Kahwin~

Assalamualaikum..

Selamat malam semua.  Sempat bersiaran di waktu malam sebab anak-anak sudah punch out.  Asben pula kerja.  Adalah masa untuk menghadap komputer.  Nak update laju-laju sebelum asben pulang.  Semalam kami empat beranak ke kenduri kawin kawan tempat kerja asben.  Kita orang pergi dalam pukul 12 tengahari.  Yelah mesti tengahari kan takkan tengahmalam pula.  Sampai-sampai terus terjah makan.  Sebab memang bawa perut kosong untuk ke orang kawin.

Aku senduk nasi sepenuh pinggan.  Asben kata "Untuk sape?"  Aku jawablah aku punya.  "Banyak."  Perli ke hape.  Nasib tak ada orang dengar.  Huhuhu...

Aku duduk dengan adriana.  Ammar duduk di meja lain sebab penuh.  Minah ni kalau dah nampak air memang nasi ditolak ke tepi.  Bengang sungguh maknya.
 
Inilah perkarangan rumah pengantin.  Pengantin tengah bersanding sebab masa kita orang sampai pengantin sedang berarak.

Asben dan ammar di meja sebelah sana.

Asben sudah perasan mahu diambil gambarnya.

Adriana bila bergambar. 

Mama dan adriana pula sebelum pulang.  Selepas dari rumah kenduri kita orang terus balik ke rumah kerana asben kerja petang semalam jaga bilik gerakan banjir.  Memerap di rumah sahaja aku dan anak-anak.  Sekian..

Wassalam...






                                                                                                                      

No comments: