SUKA ENTRY DI SINI???

Friday, December 6, 2013

~Bubur Durian, Nama Di Majalah Dan Nasi Goreng~

Assalamualaikum...

Selamat pagi.  Sekali lagi menjengah dengan entri kedua pagi ini.  Mood mahu menulis sudah kembali meresap ke dalam jiwa.  Hah, sampai begitu sekali bunyinya.  Setelah beberapa minggu badan tidak bersekongkol dengan hati tapi ianya sudah kembali.  In sha Allah...Ada masanya waktu-waktu begitu mungkin disuruh kita beringat.  Itu sahaja yang dapat disimpulkan buat masa ini.  :D

Nak ceritakan kisah semalam yang berlaku sepanjang hari.  Tidak ada apa yang menarik.  Cuma cerita biasa-biasa aje.  Kat ofis sibuk dengan kerja yang menimbun kat rumah sibuk melayan suami dan anak-anak.  Itu jelah..

Semalam kat ofis ada orang hantar durian.  Aku memang tak makan durian.  Bau je dah pening-pening lalat.  Bila sudah dikopek dia orang masak bubur durian.  Bila dah jadi bubur akulah orang pertama yang terjah.  Durian tak makan tapi bila dah dimasak bubur aku makan ye.  Pelik tak?Terbalik pula dengan asben aku.  Bubur durian tak makan tapi durian sahaja dimakannya.  Jadi makanlah aku bubur ini untuk santapan tengahari semalam.  Sedap hingga menjilat sudu.  Hehehe...

Kemudian mak aku beritahu nama aku ada kat majalah.  Setakat nama dah teruja uolls.  Aku masuk kuiz cari dan menang majalah Aroma.  Dapatlah baucer makan KFC&Pizza.

Kemudian malamnya masak nasi goreng.  Asben nak makan nasi goreng.  Ingat nak tapau je kat kedai tapi asben suruh masak jugak.  Asben request nasi goreng pataya tapi ini sahaja yang mampu saya buat.  Jadilah ada telur kat tepi tu.  Kena belajar nak berpataya kat rumah nanti.  Alhamdulillah kenyang juga kami laki bini.  Memandangkan anak-anak kat rumah mak makanlah kami berdua.  Makan berhadap namanya. :D  Sekian entri kedua untuk hari ini.  Berjumpa lagi di lain entri...

Wassalam....







                                                                                                      

1 comment:

ayu Ismail said...

Akak pun sama bubur durian kureng sikit ..tapi kalau durian betul hantu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart