Thursday, February 21, 2013

~Selamat Hari Lahir Buat Muhammad Ammar Qayyum~

Assalamualaikum...

Ammar sudah genap 2 tahun hari ini 21 Februari 2013.  2 tahun lepas waktu-waktu macam nie sedang berjuang, menahan sakit di dalam bilik bersalin.  Bila sakit itu datang aku cuba menahannya.  Memang sakit bersalinkan ammar lebih kuat daripada melahirkan adriana.  Ammar lahir tepat jam 2.30 petang.  Dilahirkan secara normal di Hospital Besar Melaka.

Mama cuma nak ucapkan selamat hari lahir buat anak mama.  Semoga ammar sentiasa menjadi anak yang soleh, mendengar kata mama dan papa, serta menjadi seorang anak yang cerdik, bijak dan akan menjadi seorang yang berjaya suatu hari nanti.  Amin..amin..amin..Itulah doa mama yang sentiasa mengiringi anak-anak mama baik untuk kakak atau adik.

Jom tengok gambar ammar yang agak terbaru masa kita orang berjalan-jalan di zoo melaka dan banda hilir.  Layankan saja gambar-gambarnya ammar qayyum.  Untuk besday ammar, mama tak ada plan apa-apa pun.  Mungkin mama akan bake cake untuk ammar macam kakak dan kita makan-makan jea.  Itu saja untuk tahun ini.

Menginjak ke angka 2, ammar sudah pun boleh menyebut beberapa patah perkataan.  Mama, papa, kakak nana, nenek, atok.  Yang lain masih dalam proses lagi.  Kadang macam terkeluar apa yang disebutkan tue.  Lain anak, lain caranya.  At least bolehlah dia menyebut.  Pelan-pelan yea nak.

Oklah itu saja entry untuk besday ammar untuk hari ini.  Oh iye, ammar dah dapat besday present daripada nenek.  Nenek yang excited.  Maknya cool jea.  Nanti aku tunjukkan apa hadiah untuk ammar dan adriana yang lepas.  Lepas nie besday nayli pulak.  Tunggguuuu..





                                                                                                                          

3 comments:

nor faezah alias said...

happy 2nd besday ammar!!!!semoga jd anak yg soleh n sentiase mndengar kata2 ibu bapa....mmmuuuaaahhh!!!!1

fazilzura said...

Happy besday Ammar...

kasehshapiah said...

Happy besday a little cute Ammar..
mama dia jgn risau..skrg mmang x bnyak ckp.bila dia da pndai ckp non stop nyer dia ckp.. :)