Sunday, February 10, 2013

~Outing Bersama Anak-anak~

Assalamualaikum...

Yeahhh...Berjaya juga tulis satu entry untuk pagi ini.  Poyo jea lebih kan.  Nak cerita kisah jumaat.  Jumaat lepas balik kerja awal kol 4.30 sebab ada hal.  Sampai rumah mak, adik ipar tanya aku ada plan ke mana-mana ke?Aku kata tak ada.  Asben keje petang sampai malam dan sambung sampai pagi esoknya, hari sabtu.  Hebatkan laki den keje 16 jam.  Kalau aku dah lama tumbang.  Huahuahua...Balik rumah nanti laki aku cakaplah migrain.  Mahu taknya.

Ok, nie nak cite pasal outing dengan anak-anak ke nak cite pasal laki.  Aku nie suka lari tajuk.  So, lepas adik ipar aku dah tanya aku on jea.  Dia kata boring malamnya laki dia yakni adik aku tak ada.  Nak ke gym katanya.  Gymlah sangat.  Poyo lagi sorang.  Kakak poyo adik lebih poyo.  Huahuahua..

Lepas maghrib, siap-siapkan diri.  Kita orang cadang nak ke aeon nak bawak anak-anak ke tempat mainan.  Anak-anak sudah lama bersiap.  Tunggu mak-maknya siap.  Nak iron bajulah, nak iron tudunglah.  Siap semua keluar.  Aku masukkan anak-anak aku dalam kereta.  Sekalinya si ammar buat kerja.  Boleh pulak membuang.  Dah kena masuk balik tukar pampers.  Memang huru-hara sikit kalau nak kuar dengan anak-anak nie.  Tak apa nasib dah membuang awal.  Aku yang dah vogue2 memang tak ada makna.  Tudung dah senget benget.  Melampau jea kan. 

Oklah, jom tengok gambar dia orang.  Malas nak membebel panjang-panjang..

Ini nayli si makcik kecik nie.  Buat hal sendiri.

Nayli dengan dunianya.  Masuk dalam ne 1st time mesti nangis.  Dulu nana dengan ammar pun macam tue jugak.

 Mama dan ammar qayyum.

Oh nayli.  Obek sangat geram dengan kamu.

Tengok anak-anak aku nie.

Nayli yang dah ok skit.  Time nie baru nak naik benda alah nie.  Tapi kena naik sorang-sorang.  Tak boleh ada orang lain.  Obek pantau jea.  Nampak tangan obek tue.

Nayli kejap.  Obek nak update kat twitter jap.  Hohoho.

Dah kenalah nana tue dengan kudanya.  Pinky!

 Ammar pulak ganti tempat kakak.
 
Lepas anak-anak sudah puas bermain, mak-maknya pun mengajak balik sebab dah kelaparan.  Haruslah cari makanan dulu sebelum pulang.  Take away kfc.  Makan kat rumah jea.  Orang yang pegi gym tadi siap pesan nak kfc jugak.  Huahuahua..
 
Aku sempat singgah sini sebelum balik.
 
Beli donut yang 1/2 dozen harganya RM13.  Macam tuelah harganya.

Aku punya jugak.

Budak kecik nie pun ada sekali makan.  Di kesempatan ini, saya mewakili obek saya nak ucapkan happy chinese new year kepada semua kaum cina yang menyambut perayaan tahun baru cina pada hari ini.  Dari saya amoi yang bernama nayli firzanah. :D







                                                                                                              

2 comments:

sweet nisa said...

hai kak, tiket legoland murah RM70 per adult/child. Ramai dah beli ngan saya, boleh tengok di facebook page

LEGOLAND TICKETS SPECIAL PROMOTION
http://www.facebook.com/pages/Legoland-Tickets-Special-Promotion/406125792799253

atau di blog saya

http://thepurpleroselover.blogspot.com/

thanks! :)

Unknown said...

hai....sukenye tgk anak2 bmain....dlu kecik2 xrase cmni..hehe