Tuesday, January 11, 2011

~Checkup 32 Weeks Yang Sangat Merisaukan~

Semalam aku checkup dekat Poliklinik Peringgit seperti biasa.  Semuanya ok cuma kedudukan baby jea yang melintang...Nurse kata baby belum pusing turun ke bawah.  Tapi aku adalah bertanyakan kepada nurse samada baby boleh pusing lagi atau tak..nurse kata boleh..So, aku kena jumpa doktor.  Doktor pun scan dan kata baby aku melintang..tapi bila da doktor kata macam tue sape yang tak risaukan???Kena tunggu next checkup for 34 weeks...kalau masih begini doktor akan rujuk ke GH.  Ini yang sangat merisaukan aku..Aku harap biarlah baby akan pusing ke bawah.  Kalau boleh aku nak bersalin secara normal.

Tarikh LK : 10 Januari 2011
Tempoh Hamil : 32 weeks
 
Urine : Normal
Glucose : Nil
Berat : 59kg
(naik 1kg dari 2 minggu lepas)
HB : 11.6g/dl
 
BP : 110/70
General Condition : Normal
Kaki Bengkak : Tak Ada
Jantung Baby : 140 bpm


Nasihat daripada nurse :
  • teruskan pengiraan carta pergerakan anak
  • persiapan pakaian bagi keperluan bersalin di hospital
  • jagaan jaundis di kalangan bayi baru lahir.
Keputusan MGTT :
NORMAL

Next Appointment : 24 Januari 2011

Note>>Harapan aku agar semuanya berjalan dengan lancar dan dipermudahkan segalanya...InsyAllah..AMIN


7 comments:

ellin_ibu_awathif said...

salam mama adriana....sure awk berdebar kan nk tggu yg 2nd nih...harap semuanya selamat... Ameen

Ain said...

salam kenal,

insyaallah baby akan berpusing semula nanti. banyakkan berdoa k...

paling penting, mama adriana tak boleh terlalu stress dan fikir yang bukan2...

moga semuanya berjalan lancar dan selamat hendaknya...

Mrs. Simplicity said...

insyaAllah baby boleh pusing lagi tu fidah. urut2 perut cakap dgn baby ye :)

cik dah ganu kiter said...

tak try jupe mak bidan kg ker..kut2 la bleh btulkan kedudukan..risau gak kalu x pusing..

~ MayraAzra~ said...

insyaallah, semuanya akn ok..sy doakan tuk mama adriana

bardboo said...

smoge semuany selamt ye..byk2 kan doa

Myalycia said...

insya allah.. blum 36 wiks.. masih bole pusing lg.. dulu alycia pun same.. ada kakak kat opis bgtau mlm2 sblm tido selawat sambil usap2 perut.. pastu ckp2 ngan baby suh pusing.. insya allah baby akn pusing..