SUKA ENTRY DI SINI???

Wednesday, July 22, 2015

Cuti Raya Sudah Habis, Kembali Ke Pangkal Jalan

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Selamat pagi semua. Salam 6 Syawal 1436H. Kembali bersiaran setelah enam hari menyepi diri. Raya kan. Memang tak ada masa nak menulis. Kepenatan sehingga kehilangan ayat untuk dititipkan di sini. Pyo sangat.

Makanya ini adalah entri pertama di bulan Syawal. Aku mula bercuti sehari sebelum menyambut Syawal dan hari ini barulah kembali memulakan kerja. Mencari mood dan mengumpulkan semangat setelah enam hari bercuti. Jangan mood menjengah sebelah putang sudahlah. Hehehehe...

Hari ini kembali ke alam nyata. Memulakan hari dengan mencari rezeki untuk keluarga. Kembali ke rutin harian yang ditinggalkan sebulan kan. Anak-anak pun sudah mula bersekolah hari ini. Misi berkejar-kejaran di dalam rumah bermula. Pagi kelam-kabut sediakan sarapan dan bekalan anak-anak. Masak untuk suami makan tengahari. Kena telan segala macam vitamin untuk menjadi cergas sepanjang hari. Ini pun mata sudah seakan-akan minta dikatup. Cuti enam hari bukan dapat rehat sepnuhnya. Mana berjalan raya, mana melayan tetamu.

Ini adalah entri pembukaan selepas berakhirnya cuti aidilfitri. Walaupun disambut secara sederhana, masih lagi dalam konsep bersyukur kerana masih diberi peluang utnuk meraikan Aidilfitri bersama keluarga tersayang. Itu yang lebih bermakna pada Syawal ini.

Anak-anak di pagi raya. Up sekeping dulu gambar mereka. Yang tudung bunga tu anak buah aku. Dia tidur rumah mak mertua malam raya tu. Itu yang ada dengan aku.

Gambar wefie kami laki bini. Bukan senang suami ajak bergambar. Selalu aku yang ajak dia. Kali ni dia yang bergambar. Jangan cakap ahkak tak belanja. Ahakssss...Itu dulu buat masa ini, akan menyusul dengan pelbagai entri yang mengisahkan sambutan aku sekeluarga sempena hari raya. Sekian dan wassalam.

Salam pena,








1 comment:

AMIIZAA said...

selamat hari raya fida:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart