SUKA ENTRY DI SINI???

Thursday, July 16, 2015

Catatan 26 Ramadhan : Iftar di Ala Kassim Ikan Bakar

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Selamat pagi semua. Jam menunjukkan lagi sepuluh minit mahu ke tiga pagi. Pukul tigaaaa pagi. Baru selesai melakukan beberapa kerja. Kejap lagi mahu tidur. Esok perlukan tenaga sebab nak masak, nak kemas rumah. Macam-macam nak buat.

Sebelum tidur aku update blog dulu. Amik mood dulu ye. Fikiran tengah menerawang entah ke mana-mana. Berbalik pada tajuk entri, isnin kelmarin kami empat beranak berbuka di luar. Aku request dengan asben nak makan ikan bakar. Jadi asben pun memenuhi permintaan bininya. Huhuhu...


Kami sampai lepas maghrib. Memang saja sampai lepas berbuka. Waktu tu dah tak sesak sangat. Kita orang dah berbuka di rumah dulu. Makan roti.


Otak-otak kegemaran ammar.


Budak ni dah makan dulu tak sabar tunggu lauk.


Kerang rebus kegemaran adriana.


Ketam pula kegemaran aku. Asben yang belikan. Aku tak mintak pun. Kami order sikit-sikit je buat rasa. Ada jugak order ikan siakap separuh masak masam manis. Makanan yang dipesan habis dimakan. Tidaklah membazir.

Itu sahaja entri pagi ini. Nanti menyusul satu lagi entri 27 dan 28 Ramadhan. Tunggu....Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim
posted from Bloggeroid

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart