SUKA ENTRY DI SINI???

Friday, July 3, 2015

Catatan 14 Ramadhan : Menu Asam Pedas Untuk Tetamu

Teks : Fyda Adim
Foto : HP Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Selamat pagi sabtu. Salam 17 Ramadhan. Selamat berehat di rumah. Hujung minggu masa untuk berehat dan melakukan kerja-kerja rumah. Hari ini jadual padat jugak sebab hari ini ada tetamu yang akan berbuka puasa di rumah.

Ini kisah 14 Ramadhan selepas keluarga aku berbuka di rumah mereka adalah tetamu group kedua yang berbuka di rumah aku. Tengahari tu asben kata kawan-kawannya mahu berbuka di rumah. So asben request suruh masakkan asam pedas. Omg!!!

Balik aje kerja memang tak sempat buat apa terus aje ke dapur untuk menyiapkan juadah tersebut. Tak tentu arah jugak dibuatnya. Macam masuk pertandingan masterchef tu. Anda mempunyai satu jam dari sekarang.

Mula-mula aku siapkan lasagna. Kemudian rebus telur masin. Pastu masak sayur pulak dan akhir sekali asam pedas ikan parang dan telur ikan.

Inilah juadah yang termampu aku siapkan tempoh hari. Dalam pada kelam kabut sempat aku siapkan sambal belacan. Campak-campak aje dalam blender. Dah tak boleh nak fikir apa masa tu. Nak berangan pun tak dan. Hihihi...

Okeylah itu sahaja untuk 14 Ramadhan lepas. Nanti menyusul entri yang lain pula. Hari ni pun untuk tetamu menunya asam pedas jugak! Sila bertabahlah. Huhuhu...Sekian dan wassalam.

Salam pena,



1 comment:

adianiez AIDA said...

wah best nyer...
sape tetamu tu ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart