SUKA ENTRY DI SINI???

Tuesday, July 14, 2015

Catatan 22 & 23 Ramadhan : Menu Dari Bazaar Ramadhan

Teks : Fyda Adim
Foto : Ipad

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Selamat tengahari semua. Salam 27 Ramadhan 1436H. Lagi dua hari saja mahu menyambut Syawal. Aku masih lagi bekerja. Esok last kerja. Khamis hingga selasa depan cuti raya. Semakin hujung Ramadhan semakin sayu hati ini. 

Minggu lepas, dua hari berturut-turu aku berbuka sendiri. Suami berbuka di luar bersama rakan sekerja. Ada jemputan entah dari mana-mana. Ada kilang jemput, jemputan KASTAM lagi. Jadi aku berbukalah dengan anak-anak. Tapi dua hari tu aku berbuka kat rumah mak. Tak adalah berbuka sorang-sorang. Aku ok je kalau nak berbuka kat rumah.

Jadi dua hari tu aku beli makanan di bazaar ramadhan je. Saje tukar selera kan lagipun senangkan diri sendiri. Adik aku pun ajak aku apa lagi. Terjah jelah. Bawak anak-anak ke bazaar. Macam-macam yang dimintaknya.

Mee sup untuk adriana, nasi ayam untuk ammar dan nasi lemak untuk diri sendiri. Donut tu anak-anak yang mintak.

Kemudian hari kedua berbuka di rumah mak juga. Hari jumaat tu asben berbuka kat EQ. Biasalah ditinggalkan lagi. Adik ipar telefon tanya aku nak kirim apa. Dia orang nak ke bazaar ramadhan. Masa tu aku tengah bersiap. Jadi aku kirimlah nasi kerabu. Hari tu makanan berbuka aku hanya nasi kerabu. Sebabnya kirim orangkan. Cuba kalau beli sendiri mahu lupa diri.

Itu sahaja entri ringkas untuk tengahari ini. Moga dapat ditiipkan kenangan ramadhan kali ini hingga ke penghujungnya. Malam ni bercadang mahu buat sejenis kuih lagi. Moga datang kerajinan. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart