SUKA ENTRY DI SINI???

Monday, July 13, 2015

Catatan 21 Ramadhan : Mee Bandung Menu Iftar

Teks : Fyda Adim
Foto : Ipad

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Selamat petang semua. Salam 26 Ramadhan. Ramadhan bakal meninggalkan kita. Sayu je kan. Tahun ni persiapan untuk raya ala kadar. Serba serbi lambat semuanya. Saat-saat akhir baru terhegeh-hegeh nak mencari. 

Nak ceritakan kisah minggu lepas. Minggu lepas hari rabu aku masak mee bandung. Dah jemu makan nasi tekak tiba-tiba nak ubah selera. Kebetulan aku ada kirim perencah mee bandung daripada officemate. Petang tu juga gigih singgah kedai balik dari kerja. Nak beli sayur sawi dan bahan-bahan lain.

Maka inilah hasil yang tidak seberapa. Leburkan semuanya dalam periuk. Stok kat rumah yang ada hanyalah daging. Aku beli bahan-bahan lain kat kedai runcit depan taman. Cukuplah satu menu yang sudah mengenyangkan perut. Alhamdulillah.

Itu sahaja entri ringkas yang masih berkisarkan tentang menu atau juadah beriftar. Semoga diberi peluang lagi untuk menempuh detik ini lagi. InyaAllah...Sekian dan wassalam.

Salam pena,



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart