Tuesday, February 17, 2015

~Persiapan Kenduri Dan Majlis Hari Lahir Anak-anak~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Selamat tengahari semua. Baru selesai mengisi perut. Alhamdulillah. Kekenyangan. Sendat perut. Lauk hari ini asam pedas tetel serta ulam-ulaman. Digabungkan sekali dengan sambal belacan. Memang suatu kenikmatan. Rezeki untuk hari ini.

Untuk makluman, jumaat ni aku akan adakan kenduri kesyukuran dan juga majlis hari lahir anak-anak. iaitu Adriana dan Ammar. Buat sekali. Kenduri ni aku ada niatkan sesuatu. Buat secara kecil-kecilan aje. Panggil orang surau, keluarga, sedara-mara terdekat dan juga kawan-kawan rapat.

Jadinya untuk majlis ini, memang aku sudah prepare awal. Aku siapkan 100 goodies. Mula-mula nak buat 50 aje untuk kanak-kanak tapi aku tambahkan jadi 100. 50 lagi untuk orang dewasa. Dewasa pun sebab aku nak masuk sesuatu dalam goodies tu.

Jom tengok apa yang telah aku siapkan.

Antara barang-barang yang telah aku beli.

Aku gunakan beg kertas coklat aje. Kemudian tempah sticker.

Ini untuk kanak-kanak.

Hasil kerja tanganku. Simple aje.

Siap jugak 50 goodies untuk kanak-kanak.

Untuk dewasa aku masukkan fridge magnet dalamnya. Fridge magnet bertemakan blog. Ini memang nak mempromosikan blog sendiri gamaknya. :D

Akhirnya dengan berbekalkan tenaga sendiri siaplah juga 100 beg goodies untuk para tetamu nanti. Ada lebih boleh bagi dekat tadika Ammar. Itu sahaja yang mahu aku kongsikan untuk tengahari ini. Ini pun memaksa diri untuk menulis. Sekian dulu.

Wassalam...

Aku penulisnya,



1 comment:

adianiez AIDA said...

rugi nyer x dpt gi :(
da naik kl ziarah mak.