Tuesday, February 24, 2015

~Kesibukan Yang Membelenggu Diri~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah.

Selamat petang semua. Tarik nafas ye. Aku ni mencari ruang untuk menulis. Mood menulis sudah ke dasar laut. Enam hari menghilang dari dunia blog ini. Kesibukan diri menjadi punca utama aku aku berhenti menulis seketika. Melupakan soal blog ini.

Alhamdulillah, semuanya sudah selesai. Majlis berjalan lancar seperti yang aku rancang. Idea yang dicetuskan oleh diri sendiri. Survey-survey dan setakat itu sahaja yang termampu dilakukan untuk keluarga dan anak-anak.

Mari aku ceritakan apa yang aku sibukkan sepanjang minggu lepas. Memang tak menang tangan sebab semuanya aku buat sendiri. Fikir itu ini, setkan apa yang patut. Walaupun letih tapi aku happy.

Inilah yang aku siapkan sendiri. Antara tag makanan, flagline dan juga props. Nak beli mahal jadi kita buat sendiri aje. Curi-curi masa yang ada di sebelah malam usai menidurkan anak-anak.

Hasil tangan kerasku. Gigil-gigil menggunting yang prop mata tu.

Kemudian aku siapkan order orang. Nak tolak rasa tak sampai hati. 150 biji cheese tart aku siapkan selang beberapa hari sebelum majlis. Alhamdulillah selesai semuanya dan selamat diedarkan pada empunya badan. Itu sahaja serba sedikit kesibukan yang membelenggu diri sepanjang minggu lepas. Nanti sambung lagi ye. Sekian dan wassalam.

Aku penulisnya,



No comments: