SUKA ENTRY DI SINI???

Friday, February 13, 2015

~Taklimat EKSA~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah.

Selamat petang semua. Cuba seru mood untuk menulis. Seru! Seru!Semangat entah hilang ke mana. Akhir-akhir ini ada beberapa kejutan buat diriku. Antara percaya dengan tidak. Nanti aku kongsikan ye. Kegembiraan itu.

Ini cerita seminggu yang lepas. Pejabat aku adakan taklimat EKSA di bilik mesyuarat je. Apa itu EKSA? Nama penuhnya adalah Ekosistem Kondusif Sektor Awam. Ini kesinambungan dari 5S. Lebih kuranglah penerangannya tentang penyusunan barang-barang dan susunatur di tempat kerja kita. Yang mana tidak diperlukan bolehlah dibuang sahaja. Jangan disimpan-simpan lagi. Buat semak mata ye.

Senarai kehadiran untuk taklimat itu.

 
Pembuka taklimat dengan kata-kata aluan.

Taklimat ini disampaikan oleh penceramah khas yang dijemput.

Makan tengahari untuk hari itu.

Ini sesi sebelah petang. Penceramah tu tanya apa yang dapat dilihat dengan benda kuning-kuning itu? Macam-macam jawapan.

Masing-masing khusyuk.

Akhir sekali untuk penutup adalah penyampaian cenderahati untuk penceramah. Gambar agak blur. Bukan agak lagi. Dah memang blur. Kamera hp aku ni memang tak cantik. Itu sebab aku suka bergambar guna hp asben. Huh!

Okeylah, itu sahaja ceritanya. Ini pun menulis dalam paksaan ni. Dah berhari-hari tertangguh nak tulis entri ini. Sekian dan wassalam.

Aku penulisnya,



3 comments:

Hanisah Mat Azit said...

DAPAT SATU HARI BERKURSUS...

AMIIZAA said...

syok ada program mcm ni...

ayu Ismail said...

akak ni pun mood menulis dah ke laut sibuk sangat ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart