SUKA ENTRY DI SINI???

Wednesday, February 25, 2015

~Dugaan Cermin Kereta Pecah~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah.

Selamat petang. Lagi setengah jam mahu pulang. Kepala pun sudah berdenyut-denyut. Badan pun dah rasa bisa-bisa. Rasa nak demam pun iye. Semalam tak tahan dah aku telankan panadol. Hari ini masih lagi dalam keadaan mamai-mamai gitu.

Berbalik kepada tajuk, kisah cermin kereta aku pecah. Berlaku seminggu sebelum kenduri di rumah. Hati mahu menangis tapi terkenangkan yang pecahkan cermin tu adalah laki sendiri maka aku kenalah mengukir senyuman di hujung bibir. Semanis yang boleh. Siap bagi kata-kata semangat lagi. Benda nak jadikan. Kalau tak boleh berjimat. Kalau cermin tak pecahlah. Boleh tambah-tambah barang untuk kenduri.

Tak apa, bukan rezeki kita di situ. Belajar berlapang dada. Kisahnya pagi ahad, asben aku mesin rumput. Agaknya terlampau bersemangat nak membersihkan rumah, maklumlah nak kenduri kan, tercampak batu ke arah kereta aku yang diparkirkan di garaj.

Aku kat dapur masa tu. Tak tahu cerita. Asben ke belakang cakap " Cermin kereta pecah." Itu je. Selamba. Aku jawab "Kereta sape?" Dan...

Bila tahu kereta aku, terus aku meluru ke depan. Beginilah keadaannya. Retak seribu. Nasib kena cermin kecik ni.

Esoknya bawa pi kedai Dr. Cermin. Saje bermurah hati nak bagi duit kat sini. Hahaha.

Kejap je dia orang betulkan dalam setengah jam dan selepas setengah jam duit pun terbang RM150. Bukan duit aku pun, duit laki den tapi sayang duit tu!!!!Oklah, barang yang lepas usah dikenang. Sekian dan wassalam.

Aku penulisnya,



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart