SUKA ENTRY DI SINI???

Friday, February 27, 2015

~Berliburan Bersama Myra Mokhtar~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Selamat pagi. Salam jumaat terindah. Hari penuh keberkatannya. Dalam mood ke laut, aku cuba menulis juga pagi ini. Paksa diri. Nanti banyak cerita yang tertangguh. Kena juga titipkan di sini sebagai kenangan pada masa akan datang. Terapi minda sebelum memulakan tugas hakiki.

Minggu lepas, hari rabu aku cuti. Sambung cuti CNY. Macam aku yang nak raya kan siap cuti masa hari tu. Kebetulan kan nak buat kenduri hari jumaat, jadi rabu tu adalah tugasan sedikit untuk diri sendiri. Aku hint pada si Mira Mokhtar awal-awal. Jadi dia dah dapat kebenaran ayahnya untuk keluar sekali dengan aku. Aku pun sudah minta izin dengan abang jebat.:D

Usai anak-anak ke sekolah, asben ke kerja, aku pun bersiap. Mira Mohtar kata dia bertolak dari rumahnya dalam jam 9.30 pagi. Memang awal pagi aku sudah mengukur jalan. Mula-mula ke kedai beli barang tambahan untuk kenduri, kemudian ke tailor tapi tailor tutup. Hah! Memang tak patut. Beria aku cuti. Kemudian terus aku ke Aeon Bandaraya. Sudah berjanji dengan Mira Mokhtar.

Sampai je terus terjah food court dulu. Kelaparan. Kalau dengan dia, ini aje menu yang dipesan.

Usai mengenyangkan perut, kita orang pergi karok. Pada mulanya nak tengok wayang tapi masing-masing memberatkan hati untuk melalak. Lepaskan stress.

Berialah kita orang. Aku tu bersemangat pegang mikrofon.

Wefie. Kenapa ipad aku bergentayangan pulak tu.

Ini lagu aku nyanyi. Suara ke laut sebenarnya. Hentam jelah. Modus operandi menghilangkan stress. Suara merdu ke tak, kita tolak ketepi.


Habis menyanyi perut terasa lapar. Kali ni terjah Old Town. Makan roti je kut dengan air coklat.

Jenjalan kejap sampai sakit kaki.

Sebelum pulang harus bergambar seperti biasa.

Mira Mokhtar bawa adik dia. Adik dia bawak kawan. Kita orang jalan berdua, dia orang jalan berdua. Berdating gitu.

Sebelum balik sempat ke food court beli sushi. Ini memang kegemaran aku. Aku beli banyak tu. Orang tamak haloba memang gitu perangainya. Hukhukhuk...Oklah, sekian ceritaku untuk pagi ini.

Wassalam.

Aku penulisnya,






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart