SUKA ENTRY DI SINI???

Tuesday, August 12, 2014

~Hiasan Dinding Di Teratakku~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Selamat petang semua. Cuaca dekat sini mendung, sejuk sebab penghawa dingin atas aku ni baru saja diservis. Memang terasa sejuknya hingga ke tulang. Huhuhu. Walhal aku sudah memakai blazer lagi. Pun terasa sejuknya. Sudahlah puasa. Faham-faham sudahlah. Untuk mengelakkan kantuk yang lebih kritikal aku tulislah satu entri petang ini.

Nak cerita perihal rumahku yang tidak seberapa itu. Hiasan yang dihias olehku mengumpul sebulan demi sebulan barang perhiasannya. Nak beli sekali gus memang tak termampu. Jadi berdikit-dikitlah mengumpul apa yang berkenan di mata dan mengikut kemampuan. Ada juga yang berkenan di luar kemampuan. Hehehe. Terpaksa dilupakan hasrat murni itu. Setiap bulan selepas gaji memang aku terjah ke Romantika. Peneman aku adalah si Mira Mokhtar. Nak termuntah dia melayan karenahku. Mari tengok beberapa hiasan dinding yang aku beli dalam tempoh beberapa bulan. Semua murah-murah sahaja. 

Frame ini aku letak kat dining. Aku beli dekat Romantika dengan harga RM19.

Frame besar ini aku beli dengan kawan aku. Dia beli lebih jadi dia jual kepada aku dengan harga RM100. Murah gile!Kayunya berat.

Plate ni aku gantung sebelah kiri frame kat atas.

Plate ni pula aku gantung sebelah kanannya. Faham tak kedudukannya?Hehehe..Plate atas aku beli RM60 dan yang tiga ni RM120. Boleh beli dengan Puan Junaina Sagap. Aku selalu berurusan dengan dia. Selalu COD kat rumah dia je. Cuba cari kat FB.

Cermin ni asben belikan masa birthday. Aku yang minta hadiah ni. Belikan kat Romantika. Macam biasalah kedai pilihan aku Romantika.

Benda alah ni aku gantung kat luar rumah. Beli dengan Kak Jun juga. Beli dah lama baru gantung.

Ini area tempat mesin basuh.

Signage Allah Muhammad dan Bismillah itu pun aku beli pada orang yang sama.

Akhir sekali gambar ni aku gantung dekat area televisyen antik aku yang dekat dining. Ada ruang kecik kat situ boleh nak menonton kalau anak-anak sudah konker tv di depan. Itu sahaja kisah hiasan aku yang tidak seberapa. Ada beberapa lagi yang masih dalam perancangan. Aku buat ikut pandang mata aku. Cantik pada mata aku tak semestinya cantik pada orang lain. Lain orang lain citarasanya kan?Itu sahaja kisahnya. Sekian dan wassalam...

Aku Penulisnya,






                                                                                                          

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart