SUKA ENTRY DI SINI???

Sunday, August 24, 2014

~Cerita Random Syawal~

Teks : Fyda Adim
Foto : Kamera Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Selamat petang semua. Hari ini bersantai di rumah sahaja. Tidak ke mana-mana memandangkan menghabiskan puasa enam. Hari last. Esok aku sudah raya. Yeahhhh. Jadi dapatlah buat kerja rumah sikit-sikit. Tak boleh buat lebih-lebih nanti letih. Mengada-ngada. Hehehe...

Marilah nak cerita kisah kami berhari raya minggu-minggu lepas. Ada juga ke jemputan majlis perkahwinan anak officemate.

Sabtu dua minggu lepas, kami ke Muar. Mula-mula ke rumah kawan asben. Ini sudah ada di rumah kawan dia. Nana suruh amik gambarnya.

Sementara menanti untuk makan. Kami dihidangkan dengan mee bandung. Sedap!

Kemudian mahu ke rumah CC, tetapi tidak ada rezeki nak berjumpa. CC ke Melaka pula. Jadinya kami lepak sekejap di sini. Kemudian terus pergi ke rumah Puan Mardiana.

Dari rumah Puan Mardiana, kami ke Bukit Rambai rumah biras aku. Dia jemput datang rumah lepas asar. Kemudian balik rumah MIL, mandi dan ke rumah officemate lagi buat rumah terbuka. Rumah Firdaus di Taman Desa Baru.

Ini keesokkan harinya Nak dijadikan cerita si Alya nak ikut balik. Ajaklah dia tidur rumah. Jadi aku melayan tiga orang anak hari tu. Ini melayan dia orang bersarapan. Aku gorengkan nasi.

Anak-anak aku. Yang anak teruna kejap-kejap sentap. Kakak-kakak tak kawan dia katanya.

Ini sudah sampai rumah. Biras aku datang jemput anaknya di rumah. Berpeluk-peluk sebelum berpisah.

Ini kisah minggu lepas iaitu pada 16 Ogos 2014. Sudah siap mahu ke majlis perkahwinan anak officemate, Kak Sham.

Ini makanan untuk aku. Lauk-pauknya sedap belaka.

Dalam pada nak keluar, pengantin pun tengah berarak ke dalam dewan. Dapatlah tengok pengantin kejap dan amik gambar. Kemudian terus balik ke rumah. Itu sahaja cerita random di petang hari. Mahu ke dapur untuk masak. Tekak teringin nak makan spageti. Ahaks...Sekian dan wassalam.

Aku Penulisnya,












No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart